Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

örömlány

Örömlány, mert az összetett szó mindkét tagja szépet, kívánatost jelent. Blog szépségről, örömről, bánatról, szeretetről - az életről. Mert mindannyian kurvák (is) vagyunk. Okok, kérdések, történetek.

Utolsó kommentek

Látogatók

2016.04.26. 11:59 örömlány

A PC-energia és a megváltozott tudatállapot

A PC-energia következtében megváltozott tudatállapot


A normálisnál lényegesen magasabb energiaszint eksztatikus állapotot hoz létre: feléled a kundalini- vagy
életenergia, új sejtstruktúrák aktivizálódnak, az agy korábban inaktív területei lépnek működésbe. Új képességek
alakulnak ki, aktivizálódik az öngyógyító mechanizmus. Ebből is látszik, hogy a nyugtatók és a drogok
használatát alaposan meg kell fontolni, mert bár látszólag megszüntetik a szorongást, gyakran azonban
depresszió, letargia, általános életidegenség jelentkezik mellékhatásként. Szorongásos betegek számára sokkal
megfelelőbbnek kínálkozik a PCE-tréning mint energiaaktivizáló technika és az E. Jacobsen-féle progresszív
izomlazító technika. Ha a PCE-tréning segítségével az agy normális energiaszintje fölé emelkedünk,
a félelmek is az alsóbb energiaszinteken rekednek. Minthogy a PCE-tréning jól szabályozható technika,
amelyet a gyakorló személy könnyen ellenőrizhet is, nem kísérik negatív pszichés jelenségek, mint például a
vizualizálásra (tehát a képzelőerőre s ezzel együtt a szellemre) szorítkozó technikákat. A PCE-gyakorlatok
segítségével fokozatosan megtanulja az ember, miként bánjon a megnövekedett energiával. Lassanként új
sejtstruktúrák aktivizálódnak, s az idegrendszernek van elég ideje hozzászokni az új adottságokhoz. Az agy
megtanulja, hogyan kell élni az új erővel, a gyakorlatot végző pedig megérti, honnan származik ez az energia.
A meditatív (kognitív) praktikáknál, melyek gyakran hathajóga-gyakorlatokkal vannak összekötve, az
életenergia nemritkán villámcsapásszerő hirtelenséggel tör fel, s minthogy a gyakorlatot végző sem testileg,
sem lelkileg nincs felkészülve rá, előfordul, hogy szorongást vagy egyéb beteges szimptómákat fog kiváltani
nála.
Drogok helyett PCE-tréning
Az ún. pszichedelikus drogok, mint például a meszkalin vagy az LSD, már kis mennyiségben is olyan állapotot
idéznek elő, amely a tudat és az érzékek kiterjesztéséhez hasonlatos. Valamennyi erős hallucinogén anyag energiadonornak számít, azaz minél kisebb valamely anyag elektron leadása, annál csekélyebb a hallucinogén hatása. Az LSD mindenekelőtt energiaállapotán és elektromos töltésének eloszlásán keresztül hat,
befolyásolja az agytörzset, a középagyat, különösen pedig a limbikus és a retikuláris rendszert (I. a 11. oldalon
a 2. ábrát). Ezek az agyközpontok azonban nemcsak az érzékszervi ingereket dolgozzák fel, hanem azokat
az információkat is kiválogatják, amelyek az ember tájékozódását segítik két-, illetve háromdimenziós
világában, s ezzel a túlélést szolgálják.
Normál állapotban az agy egyfajta szűrőként is mőködik, amennyiben a „káros", illetve a „fölösleges" benyomásokat visszafogja. Az LSD ezt a filtert az „utazás" idejére részben vagy teljesen hatástalanítja, éspedig
a drog mennyiségétől függetlenül. Egy hosszú, intenzív és élményekben gazdag utazás után a drogfogyasztó
teljesen kimerült állapotba kerülhet, mivel a drog hatalmas pszichikai energiákat szabadít fel, amelyeket -
miután elhasználta - pótolni kell, ahogy a lemerült akkumulátort is fel kell tölteni. Ráadásul még az ún.
„flash-back" jelenség is előadódhat, ami azt jelenti, hogy valaki napokkal vagy akár hetekkel a drog fogyasztása
után hirtelen újra drogos állapotba kerülhet, anélkül hogy ismét kábítószerrel élt volna.
A PCE-meditációs gyakorlatok hasonló, ám teljesen veszélytelen élményekhez juttatnak, s még erősítik is
a szervezetet.
Az LSD-kutatások kimutatták, hogy az energia-túltengés az agyban meg tudja változtatni a hétköznapi
tudati érzékelést, gondolkodást és érzést. Az a tény, hogy az altatók és a nyugtatók képesek a pszichotikus és
pánikállapotokat azonnal megszüntetni, azt bizonyítja, hogy itt nyilvánvalóan energetikai folyamatról van
szó. Ezek a gyógyszerek ugyanis úgy fejtik ki hatásukat, hogy többek között az agyi elektromosságot, az agy
feszültségkiegyenlítő potenciálját csökkentik, azaz energetikailag az LSD ellen hathatnak. Kutatási eredményeink azt mutatják, hogy bizonyos hatóanyagok képesek feltölteni az agyat, ugyanakkor gátolják az energia-túltengést.

A PCE-tréning spirituális oldala
Dr. Giselher Guttmann, a bécsi egyetem professzora, egyenárampotenciálméréssel vizsgálta az emberi agy energetikai feltöltését.
Többek között azt kutatta, hogy megváltozott tudatállapotban, mint például hipnózisban, meditációban vagy transzban, milyen agyi elektromos kísérőjelenségek tapasztalhatók. Kiderítette, hogy bizonyos transzállapotokban több ezer mikrovoltos potenciáleltolódás lép fel, ami több mint százszorosa az agyelektromos
(feszültségkiegyenlítő) szint normális ingadozásának, és még annak is a sokszorosa, amit a legerősebb
pszichopharmacák elıidézni képesek. Guttmann kutatócsoportját azonban nemcsak a hatalmas potenciáleltolódás lepte meg. A dél-amerikai indián sámánok körében használatos, transzállapotot előidéző eljárást vizsgálva azt tapasztalták, hogy hatalmas potenciáleltolódás mutatkozott az agy megnövekedett elektromos töltése irányában: a transz ideje alatt extrém éberség, magas koncentráció és hihetetlen aktivitás alakult ki, miközben az EEG-mérések középmély álomra jellemző, lassú hullámokat mutattak. Guttmann és kutatócsoportja tehát olyan agyelektromos állapotot figyelt meg, amely az agykutatók előtt korábban teljesen ismeretlen volt: mély relaxációval egyidejűleg magas energetikai töltést.
A PCE-tréning éppen azért alkalmas a transzállapot elérésére, mert az izmok ellazulásával egy időben az energia is megnő. Meditáció közben az életerőgyakorlatokkal mindenki megemelheti saját energiaszintjét.
Tesztek sora bizonyítja, hogy a PCE-tréning a csendes meditáció bármely fajtáját - jóga, TM, zen, autogén
tréning, önhipnózis - még hatékonyabbá teszi, mindenekelőtt pedig új dimenziókat nyit meg. Akár a gyors,
akár a lassú életerő-gyakorlatot kötjük össze valamelyik meditációs technikával, úgy kell eljárnunk, ahogy
az eredeti utasítás szólt: 10 másodpercre megfeszítjük a PC-izmot, majd 10 másodpercre teljesen ellazítjuk.
Meditációs gyakorlatnál a mantrát és a légzést össze kell kapcsolni a PC-izom kontrakciójával, s nem szabad
megfeledkezni a helyes testtartásról, valamint a medence, a váll, a nyak és az arc izmainak ellazításáról,
mert csak így tud az erő az agyba áramolni. Akik az autogén tréninget együtt végzik az életerőgyakorlatokkal,
azok különösen ügyeljenek arra, hogy a gerincoszlopuk egyenes legyen. Az autogén tréningben ismeretes ún. kocsistesttartás az életerő-gyakorlatokhoz nem ajánlott, mert energiazavarokat okoz, és az agy energetikai ellátatlanságát eredményezi.

Gerhard H. Eggetsberger: Csúcsformában mindig, mindenhol

Szólj hozzá!

Címkék: szex egészség meditáció egészségmegőrzés pc izom időtlenség transz-állapot


2016.04.12. 12:24 örömlány

A kundalini

Mi a kundalini?

A kundalini-jelenséget szerte a világon laborkísérletek segítségével vizsgálják. ...  A kundalini-jelenség iránti érdeklődés napjainkban igen nagy, különösen az amerikai kutatók mozgatnak meg nagy erőket, hogy a kundalini-effektus magyarázatát megleljék. De mi is az a kundalini? Az emberiség történetének kezdetei óta tud a hagyomány a belső energiákról, az életenergiáról. Sok-sok mítosz szól arról, miként lehet kordában tartani ezt a hatalmas természeti erőt, és számos tabu is erre vezethető vissza. Ezt a tudást számunkra legérthetőbben az indiai kundalini-gondolatkör közvetíti. A kundalini szanszkrit szó, és azt jelenti: összegöngyölődött (mint egy kígyó vagy egy acélrugó), s hagyományosan kígyó a jele. Az indiai írások az emberi testben latensen meglévő bioenergia egyik formájaként említik, alapenergiának tartják, a test alapvető életformájának, amely az agyban koncentrálódva zsenialitást és megvilágosodást eredményez. Az ősi írások szerint az egész testben jelen van, ám főként a gerincoszlop alsó végében, azaz az életerőt közvetítő genitáliák régiójában koncentrálódik. A jóga segítségével ez a kígyóenergia" felébreszthető, és a gerincen, valamint a különböző csakrákon, a gerincoszlop mentén található energiaközpontokon át vagy az idegközpontokon keresztül az agyba vezethető. Erről az iszonyúan nagy energiáról azt tartja a hagyomány, hogy a fiatalság kulcsa, és a tudatot magasabb mentális tapasztalás szintjére emeli. Ha valaki felébreszti ezt a kígyóerőt", és a gerinc mentén felvezeti az alvó agysejtekhez és agyközpontokhoz, ezzel - akár tudatosul benne, akár nem - eléri azt a célt, amely felé valamennyi szellemtudomány igyekszik. Gobi Krishna, a kiváló indiai kundalini-specialista szerint a felébresztett kundalini a fizikai erők, a zsenialitás, a művészi tehetség, a tudományos és intellektuális csúcsteljesítmények forrása", és arra is felhívja a figyelmet, hogy a növekvő kundalini magasabb tudatszintet hoz létre. Számos védikus és tantrikus, valamint egyéb ősrégi írás foglalkozik a kundalini-témával, melyekről csak igen kevés fordítás áll a nyugati kutatók rendelkezésére. Általában az indiai filozófia részeként tartják számon, ám kutatásai során Krishna bizonyítékokat talált arra, hogy a tibeti, az egyiptomi, a görög és egyéb kultúrák és hagyományok is ismerték a kundalini-energiát, sőt alighanem a korai kereszténység is. Olyan leszel, mint az Isten - mondta a kígyó a Paradicsomban. A fáraó fejéke, a mexikói és dél-amerikai tollas kígyó Krishna szerint mind, mind a kundalini-kígyó-energia ismeretére utal. Az akupunktúra alkalmazói csinek hívják, a görögök éterről beszélnek, a keresztények Szentlélekről, Kari von Reichenbach odikus erőnek nevezte, Wilhelm Reich Orgonnak, a dél-afrikai busmanok numnak, s a felsorolást még hosszan lehetne folytatni. 1937-ben az akkor 34 esztendős Gobi Krishna beszámolt saját kundalini-ébredéséről, melyet 17 évig tartó intenzív jóga-meditáció előzött meg. Mindennap hajnali négy órakor kelt, s mielıtt hozzálátott volna kormánytisztviselői feladatai ellátásához, egy óra hosszat meditált, amely során erőteljes vizualizációval élt. A Kundalini: The Evolution Energy in Man című önéletrajzában a következőket írja: Olyan hang hallatszott, mintha egy idegköteg elszakadt volna, s a gerincvelőn át nyomban ezüstös fény áradt... sugárzó energia öntötte el az agyamat..." Az évek hosszú sora óta tartó gyakorlás után ekképpen fejlődött ki nála egy magasabb tudatállapot. Az életenergia robbanásszerő megjelenése 17 évi intenzív jóga-meditáció és vizualizáció után elég hoszszadalmasnak tőnik, és nem is veszélytelen. Krishna ekképpen számol be róla: Volt idő, amikor egészségi állapotomat és lelki egyensúlyomat a kétségek és bizonytalanságok erősen megrendítették." További éveket vett igénybe, míg az új energiához hozzászokott. A különleges teljesítményre képes emberek valamennyien bővelkednek kundalini-energiában, amint azt a karizmával kapcsolatos kutatásaink is igazolták (erről bővebben lásd a Karizmatréning címő könyvet). A kísérletben részt vevő karizmatikus személyiségeknél erős agyi elektromos töltést mértünk, éspedig mindenekelőtt a jobb agyféltekén. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy az ő agyuk nagyobb mennyiségő energiához szokott, mint az átlagembereké. Az energiamező feltűnően erős töltése az életvágy szexuálenergia állandó áramlására utal. Igen gyakran tapasztaltuk azt is, hogy a csúcsteljesítményre képes emberek szexuálisan is rendkívül aktívak. A kundalini-energia a szexualitásban keres utat magának, hogy fölöslegétől megszabaduljon s a szó szoros értelmében lecsendesítse a delikvenst, minthogy az orgazmus során az agyban energia szabadul fel. Az élet- vagy szexuálenergia azonban nem a szexben és az orgazmusban, hanem az alvó agyi régiók aktivizálásában teljesedik ki igazán, más tudatformák létrehozásában. A kundalini-energia életre keltését célzó eddig megismert módszerek (elsősorban a jóga), melyek a medencében lakozó szexuál-energiát átalakítják és az agyba vezénylik, meditatív jellegőek. Vagy sok idő és rendszeres gyakorlás szükséges ahhoz, hogy a kundalini-energia első jelei megmutatkozzanak, vagy pedig spontán kitörésre kerül sor, amely olyan, mint a gátszakadás: meglepetésszerű és irányíthatatlan. A mi tréningünk egyszerűbb megoldást kínál. A PCE-tréning segítségével még több energia Ezzel a nem megerőltető, ám konzekvens módszerrel növelheti agyi aktivitását, és testét megfiatalíthatja. A PCE-tréning alkalmazásával lassú folyamat indul meg, amely során változás áll be az idegrendszerben és az agyban. Az idegrendszer is, de elsősorban az agy megtanul bánni a megnövekedett energiával, a megnövekedett energia pedig aktivizálja azokat az agysejteket és területeket, amelyek nem megfelelő mennyiségű energia esetén többnyire inaktívak (mint például alváskor). Az agynak ezek a részei napközben csak ritkán aktivizálódnak, például veszély esetén, ám ekkor hihetetlen tettekre teszik képessé az embert. Azzal, hogy az agy pihenő szektoraiba is több energiát juttat, megtette az első lépést a tudattágítás és az intenzívebb érzékelés felé. Lassanként megtanulja, miként bánjon az életre keltett sejtkötegekkel. Fontos, hogy a PC-izmot állandó tréningben tartsa, és az e könyvben leírt gyakorlatokat megfelelő testtartás mellett végezze, s akkor az agy nagymértékben aktivizálódik, és az idegrendszerrel együtt energiával töltődik fel. A hipofízist és az epifízist különösképpen érinti ez az aktivizálás, aminek következtében fiatalodási folyamat indul meg. A szüntelen energiaáramlás soha nem tapasztalt fiatalos lendületet, fokozott szexuális képességet eredményez. Az agy kapcsolási szintjei Agyunk úgy van felépítve, hogy bizonyos agysejtek csak akkor aktivizálódnak, ha az agy energiamezeje megfelelı erısségő, bizonyos képességek pedig csak az agy megfelelı aktivitása mellett mőködnek, tehát az agyban kapcsolási szintek vannak. Valamely magasabb kapcsolási szint aktivizálása az összes alatta lévő energiaszintet is működésbe hozza, s minthogy nagyobb energiával az agy is aktívabbá válik, így újabb képességek születnek. Azok az emberek, akik kevés energiával rendelkeznek, nagyrészt az agy ősi, archaikus részeivel, az agytörzzsel és a középaggyal (I. 2. ábra) reagálnak, melyek természettől fogva kevés energiával működnek. Ez esetben mindenekelőtt a tudatalatti reagál, ezeket az embereket tehát nem az értelem vezeti, s így áldozatul esnek félelmeiknek és automatikus testreakcióiknak. A magasabb szellemi szintek központja a nagyagykéregben található, s ezek működéséhez szintenként több és több energia szükséges. Ez arra is magyarázatot ad, miért használjuk agyunk kapacitásának csupán tíz százalékát. Felmerül a kérdés, vajon a természet miért hozott létre ilyen rendkívül bonyolult rendszert, mint az agy, melynek lehetőségeit a legkevésbé sem vagyunk képesek kihasználni. A biológiai kutatások azt mutatják, hogy a természet olyannyira nem tékozló, hogy a fölöslegessé vált struktúrákat le is építi. Gondoljunk csak arra, milyen hamar elgyengül az izom, ha gipszbe teszik. Az agy sok-sok szintje azonban csak akkor működik, ha több energiát kap, mint amennyi általában a rendelkezésére áll. Lehet, hogy agyunkat az evolúcióban bekövetkező újabb ugrásra készítették fel? Talán éppen a PCE-tréning fogja lehetıvé tenni ezt a fejlődést. Ehhez azonban elengedhetetlenül szükséges, hogy agyunkat rendszeresen ellássuk energiával, mert csak úgy lehet tartósan aktivizálni az agysejteket, ha naponta legalább kétszer átáramoltatjuk rajtuk az energiát. Rövid ideig tartó energiafröccs nem elegendő a tétlen agysejtek megmozgatásához, nem elegendő tehát az orgazmussal felszabadított energia ahhoz, hogy a parlagon heverı agysejteket hosszú távon mőködtesse. A csúcsenergia ugyanis pillanatok alatt lebomlik. A szex természetesen előnyösen befolyásolja a folyamatot, hiszen erősíti a PC-izmot, és minden orgazmussal energiát juttat az agyba, ám csak mozgatóterület a PCE-tréning aktivizálja és irányítja úgy az energiát, hogy az agysejtek biztosan és tartósan feltöltődjenek. A PCE-tréning folytonosan növekvő energiaáramlást eredményez, aminek következtében lejátszódik a magasabb agyszintek aktivizálódási folyamata. Nem lép működésbe valamennyi agyfelület, inkább arról van szó, hogy egyfajta tökéletesedési folyamat indul meg, amelyet ellenőrzésünk alatt tudunk tartani.

Új struktúrák születése

A megnövekedett energiához is hozzá kell szoknunk. Több élsportoló és kiemelkedő művész mentáltrénereként a biofeedback-mőszerekkel folytatott gyakorlati munkám során azt tapasztaltam, hogy az ember még a viszonylag gyors változásokat is csak meglehetős következetlenséggel veszi tudomásul. Annak ellenére, hogy a sportolók minden bizonnyal érzékenyebben reagálnak testi-lelki észleléseikre, mint a közönséges halandók, legnagyobb meglepetésemre mégis azt vettem észre, hogy valamennyien csak az erőteljes aktivizálódást, azaz egy nagyobb mennyiségő energia meglétét voltak képesek tudatosítani, s a tudatosítást minden alkalommal tanulási folyamat előzte meg. Ma már tudom, hogy ha az agyba több energia jut, az az idegrendszerben is változást idéz elő, amely napokat, heteket vehet igénybe, ritkább esetben akár két-három hónapot is. A megnövekedett energiának ugyanis csak akkor lesz érezhető hatása, ha általa az agyban a pihenő sejtstruktúrák aktivizálódnak. Arról van tehát szó, hogy csak akkor vesszük észre ezt a több" energiát, ha már munkálkodik. Ekkor nemcsak erősnek és frissnek érezzük magunkat, hanem egyenesen újjászületünk, ledöntünk minden korlátot, és új képességekhez jutunk. Kreativitásunk megnő, a dolgok egészére nyílik rálátásunk, erő és harmónia tölt el bennünket, félelmeinket, depressziónkat előzi az életöröm. Új gondolkodási struktúrák alakulnak ki, s végül eljutunk önvalónk újfajta pszichikai megtapasztalásához. A PCE-tréning A PCE-tréning gyakorlatai az ön gondolkodási és emlékezőképességét fejlesztik, erősítik az intuíciót, javítják teljesítményét, pozitív hatással vannak kommunikációs készségére, nem utolsósorban pedig növelik a szervezet regeneráló képességét és öngyógyító erejét. Ha a megadott sorrendben rendszeresen elvégzi a gyakorlatokat, a fiatalító hatás nem marad el. A tréning első hat gyakorlata a régi germán rúnagyakorlatok felújítása. Már az Eddában is szó esik a rúnabölcsességről, melyet vagy szavak kimondásával, vagy bizonyos ujj- és testhelyzettel lehet megszerezni. A könnyebbség kedvéért latin betőkkel jelzett rúnagyakorlatok elısegítik a természetes, mindig meglévő életenergia szabad áramlását, fellazítják az izmokat, serkentik a mirigyek működését, és kiegyensúlyozott, harmonikus életet biztosítanak. Az akadálytalanul áramló életenergia aktivizálódik, és az ön irányítása alá kerül. A gyakorlatokat idősebbek is elvégezhetik, semmiféle egészségkárosító hatásuk nincsen. Az életenergia-mérés, az agy pszichogén erőterének mérése és az EMG (elektromiogram)-mérés (a megfelelő izomrészen) lehetővé tette, hogy a gyakorlatok hatását ellenőrizzük. Más tesztelt gyakorlatok hatásával összehasonlítva meglepetten tapasztaltuk, hogy például a rúnagyakorlatokat végző kezdők lényegesen jobb eredményt értek el. A hetedik, az ún. életerő-gyakorlat, melyet a szexualitással és az orgazmussal kapcsolatos kutatásaink során fejlesztettünk ki, a belső erőművet", az életenergia-generátort" aktivizálja. A PC-izom megfeszítésével mérhető mennyiségű életenergia áramlik a gerincvelőn, az idegeken és a szöveteken át az agyba és a test számos egyéb sejtjébe. A rúnagyakorlatokkal irányíthatóvá tett teststruktúrák lehetıvé teszik a megnövekedett energia akadálytalan keringését a testben. Az agy mérhető módon feltöltődik, s ennek pozitív hatása nem marad el. Ez az egyetlen általam ismert gyakorlatsor, amely az ember energetikai szintjét gyorsan és tartósan meg tudja emelni. Mielőtt hozzálátna a gyakorlatok elvégzéséhez, iránytűvel jelölje meg, merre van nyugat, mert valamenynyi PCE-tréninget arccal nyugat felé célszerű elvégezni. Bioelektromos mérésekkel és az akupunktúrás pontokon végzett potenciálmérésekkel megállapítottuk, hogy energetikailag ez a legmegfelelőbb helyzet: a belső aktivitás harminc százalékkal nagyobb volt, mint bármely más pozícióban.

Gerhard H. Eggetberger: Csúcsformában, mindig, mindenhol

Szólj hozzá!


2016.04.12. 11:52 örömlány

Rossz élmény

Ismét egy elcsípett, régi történet (felhívom a figyelmet arra, hogy a valósággal való bármely egyezés a véletlen műve): 


"A bor[za]dély a balatoni úton található, egy szép ház szomszédságában.

 A házba bejutni nem volt nehéz, leszámítva az éppen akkor elég kapatos állapotban érkező kisnyugdíjasokat,
akik élénk figyelemmel kisérték, hogy melyik gombot nyomom meg. A hölgyeknél nagy forgalom nem lehet, mert a telefonra szinte ugranak, és még a második csengetést sem várják meg. A lakás a szokásos, semmi különös, régi bútorok es mindent átható cigaretta szag. Nos akkor a hölgyek. Hát, uraim én azt hittem, hogy sokat kibírok. Kedvelem az idősebb, teltebb hölgyeket, ezért esett rájuk a választás. A lakásban két nő található, mindkettő jóval túl a negyvenen, mindkettő elég telt, sőt a vörös már majdnem dagadt is. Egyikük vörös, vagy ahhoz
hasonló, a másik pedig szőke, vállig érő hajjal. Ő néz ki jobban, bár hozzá nem volt szerencsém. Az árfolyam elég érdekes, 4k/30 min/1 nő, 6k/1h/1nő, +2k extra =mellszex, NF, stb, csókolózás, anál nincsen. Sőt van még egy extra, azt hiszem 10k-ért kettőjükkel egyszerre.
Valószínűleg a látásom már gyengült, igy a vörös hajú hölgyet választottam. Volt rajta egy kínai piacon kapható  lábfej nélküli valami, meg egy barna, párduc mintás felsőrész, frottír zokni és egy fapapucs. A másik hölgyön legalább szoknya, magassarkú cipő, stb. Éppen valami sorozatot bámultak. Rövid egyeztetés a
kiválasztottal, kértem egy KF-et is, hátha, NF nem kellett, megállapodtunk olyan 45 perc időtartamban. Fürdőbe el, ez a szokásosnál is lepattantabb, a törölköző az valami állat, a katonáeknál volt ilyen. Kellemes mangó illatú tusfürdő, maradt a szappan. Szobába vissza, valami ujságot nézegettem amíg a hölgy megfürdött.

Bejött és ....... állati dagadt volt, folyt mindenfele, mellei a melltartó tervezés csodájának köszönhetően jól néztek ki, de amint levette, már egyből egy legalább három napos, szottyadt lekváros táska alakját vették fel. Simogatás, stb, elkezdett franciázni, sok kezezés, kevés szopás, kevés nyalás. Kértem, hogy hadd nyaljam én is, állítólag megfürdött, de alul olyan átható rothadt káposzta szaga volt, hogy kb két perc után feladtam, ehhez társult még egy jó kis segglukszag. A 45 percből 15 arra ment el, hogy mentális úton a lehető leghamarabb elélvezzek es menjek a fenébe, még azt sem bántam, hogy a kifizetett pénz nem fedezte a teljesítményt. Csak legyek már kint. Kérdezték, hogy visszamegyek-e, hát nem.
Urak, maximum no recommended. Nem mondom, hogy nincsenek perverzióim, szexben sok mindent szeretek és kipróbáltam, de ....
azért ha tud valaki kellemes 40+, 50+ hölgyet ajánlani, azt szívesen veszem."

Szólj hozzá!


2016.04.02. 15:33 örömlány

Női orgazmus szinte érintés nélkül

Szólj hozzá!


2016.04.01. 12:27 örömlány

Tantra masszázs

1 komment

Címkék: tantra lelki orgazmus tantra masszázs teljestest orgazmus


2016.03.31. 22:08 örömlány

Egy elcsípett, régi beszámoló

Úgy kaptam, gondoltam megosztom:

"Az egész azzal kezdődött, hogy feltűnt egy Segítség, még szüzek vagyunk!
kezdetű hirdetés telefonszámokkal. Világ életemben szűzoltó akartam lenni, vagy katona, így aztán a gyermekkori álmok valóra váltása érdekében tárcsáztam a számot és felajánlottam fegyverem és
tapasztalataimat. A telefonos hölgy rövid idő alatt megadta két, a hirdetéssel érintett barátnő telefonszámát, s közülük Mancit választottam, aki véleményem szerint 20-on innen van, 165 magas lehet, kb. 50 kiló,
szemtelenül álló, feszes mellekkel, borotvált puncival, szőke hajjal. Az arca kedves.

10 perccel korábban érkezem, hívom. Kiderül, hogy az előző Kolléga késett, ezért legalább fél órát várnom kell. (A Kolléga számoljon be, vagy mongyon le!) Kánikula, a kocsi pillanatok alatt felmelegszik, ezért inkább autózom
egyet. Végül 45 perces késéssel jutottam be Mancihoz, aki egy családi házban szolgáltat. A kapun belépve követem az utasításokat, de 10 lépés után eltévedek, mert több lakás is van az épületegyüttesben. Telefonálok, ő útba igazít, s már benn is vagyok. Érthető, hogy nem jön ki, mert csak egy bugyi és egy vékony pulóver takarja fiatal testét.

Belépve át kell haladni a konyhán, majd jobbra fordulva a folyosó végén van a baszoba, nagy franciaággyal, rolók leengedve. Összességében kissé lerobbant a kégli, izzadtság szag, az ablakok zárva. Manci környezete egyébként úgy van tájékoztatva, hogy a lány masszíroz.

A fiatal test ígéretes látványa miatt túltettem magam a körülményeken és egy szál faszra vetkőztem. Nem telt bele fél pillanat és Manci máris rábukott a farkamra. Erős kezezéses gyakorlatot mutatott be, amelyet egy darabig hagytam, majd megkértem, hogy a kezével ne a farkam rángassa, hanem a golyókat és a seggem simogassa. Utasításaim rendkívüli hatást váltottak ki, mert egyrészt jelentősen javult a technikája, másrészt bekeményedett a brockim rendesen. Hálám jeléül a listán már oly sokszor megénekelt 64-es :-)) (sic) figurába keveredtünk. A punci tiszta, szagtalan, a nagyajkak kissé túlfejlettek, de azért még pacsit nem lehet velük adni. A szopótechnika ekkor már kiegészült nyalogatással is, de ezt a részt még fejleszteni kell. Egy idő után megkérdeztem, hogy megy-e a mélytorok, amit lelkesen kipróbált kétszer is, de háromnegyedes benyelés után jött az öklendező reflex, ezért nem erőltettem.

Az (óvszeres) dugásnál jött az újabb meglepetés: lovaglás közben igen fejlett szorító technikát mutatott be, így már teljesen meg voltam győződve arról, hogy újra át lettem verve: a lány valószínűleg nem volt szűz :-).
Mindenesetre majdnem eldurrantam, de még hátra volt az analízis.

Ebben a témában nem gyakorlott, de itt is csak a dobogó második helyét foglalhatom el. :-( A síkosításra használt Nívea azonban jól működött, így minden különösebb erőlködés nélkül hatoltam be a korpásba. Először kutyásat játszottunk, majd szemből beleült, de ez még kellemetlen volt, így a végjáték doggy-sztájlban lett lejátszva.

Fürdőszoba lehasznált, de tiszta, FÉG jól működik. Én valami sampont használtam Mr. Brockefeller tisztogatására, a türcsi nagy, de inkább fúj, mint szív.

Az egész 1 órás programért ... K-t hagytam a helyszínen. Csók szimpátia alapon van, én befértem. A program közben kissé trágárul beszéltünk, ami Mancinak sem esett nehezére."

1 komment

Címkék: szex vendég


2016.03.31. 12:25 örömlány

Vajon?

Lesz-e olyan kedves olvasó, aki szívesen játszik és regisztrál? Ha igen, kattintson erre a sorra.

Játsszon határok nélkül a theLotter-rel, és fedezze fel a választás szabadságát, hogy a világ bármely táján szervezett lottóval játszhat!

Vásároljon lottószelvényt online a világ bármely táján szervezett 45 hivatalos lottójátékra, szálljon Ön is versenybe a világ legjelentősebb lottómilliárdjaiért! A theLotter több, mint egy évtizede köti össze a játékosokat a világ legnagyobb lottóival, például az EuroMillions, Eurojackpot, SuperEnalotto, USA Powerball, és Mega Millions játékokkal.

A theLotter helyi lottószakértő irodák hálózatát működteti, melynek több, mint 20 kirendeltsége van szerte a világon, többek között New York-ban, Kaliforniában, Floridában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Ausztráliában, Dél-Afrikában, hogy a játékosok részére beszerezzék a lottószelvényeket a legnagyobb sorsolásokra.

A Brazíliától Új-Zélandig, Dél-Afrikától Oroszországig terjedő lottókínálatból hatalmas nyereményeket érhet el! Játsszon a világ legnagyobb jackpotjaiért, vagy forduljon inkább a legjobb költség/haszon aránnyal rendelkező lottók felé, és kezdjen el nyerni!

Válasszon ki a fenti listából egy lottót, és iratkozzon fel INGYENES nyerőszám értesítőnkre, INGYENES jackpot értesítőnkre, és SMS nyeremény értesítőnkre, annak érdekében, hogy követhesse lottószámait az automatikus nyeremény ellenőrző segítségével!

Szólj hozzá!

Címkék: szex szerencse szerencsejáték örömlány online lotto csoportos lotto


2015.07.03. 17:39 örömlány

Írok még...

Nem, nem tudom abbahagyni ezt a blogot.

Vannak olyan írások, melyek itt meg sem jelentek, nem csak sajátok, azokból és ebből a blogból születik majd egy könyv, olyan öszvér-féle, egy kicsit ez, egy kicsit az. Tanulmány is, szórakoztató is, ám - remélhetőleg - mindenképpen tanulságos.

Addig, amíg elkészül, írok itt.

A szerelem és szeretkezés, a szex csodájáról, mert van.

A mese és a csoda él, csak hagynunk kell, hogy megszülessen bennünk.

Biztos vagyok abban, hogy mindenki életében van egy pillanat, amikor találkozik legbensőbb önmagával, méghozzá úgy, hogy egy másik ember szemében látja azt meg.

Ebben a pillanatban a külvilág gyökerestül változik meg, kifordul tengelyéből, - ennek egyetlen oka van: Te magad változol sarkalatosan. A kiváltó ok pedig az a pillanat, amikor a másik szemében megláttad önmagad.

Ettől a pillanattól kezve az érzékeid felerősödnek: a színeket élesebben látod, szaglásod és ízlelésed olyan lesz, mint gyerekkorodban.

Ettől a pillanattól kezve ragyogsz és a világ veled ragyog.

Ragyogásod észreveszik mások is, különféle reakciókat váltasz ki az emberekből, sokan veled örülnek, pusztán attól, hogy látnak, vagy hogy beszélsz velük; mások zavartak, idegesek lesznek tőled, szerencsére ők vannak kevesebben.

 Az "egyek vagyunk" alcím mostanában kezd még mélyebb értelmet nyerni.

Hamarosan megosztom ennek a tapasztalatait.

 

 

 

 

 

 

 

1 komment


2014.10.22. 14:52 örömlány

Kíváncsiságból...

Kíváncsi vagyok lesz-e olyan, aki regisztrál, ez itt a link. :)

Szólj hozzá!

Címkék: payoneer amerikai bankkártya USA bankszámla


2012.02.24. 03:11 örömlány

A mese él 2.

Megígértem, folytatom.

Egyik sem a kettő közül.

Mindkettőt próbára tettem, buktak.

Meghallottam a hangját - erről írtam már - , és tudtam.

Megállíthatatlan volt.

Az, hogy majdnem három éve, hogy megismerkedtünk, és Ő már az elején tudtomra adta, hogy kellenék, az kedves.

Az, hogy hárítottam, okokat kerestem, magamban másként minősítettem, az valószínűleg az én hülyeségem.

Az, hogy három évet szenvedtem, nyavalyogtam, kínlódtam, az nyilván még kellett.

Azt, amit Vele megéltem, talán már sokkal hamarabb is megélhettem volna.

Azt, amit Vele megéltem, leírni nem tudom.

Magamban újra átélni, bárhol, bármikor, igen.

Ez a mese, ez a csoda, az a bizonyos.

Mert ilyen nincs, csak a mesében.

Az, hogy mit kezdünk ezzel, egymással, az a mi dolgunk.

Most nem tudom.

 

Egyet tudok, de ezt az egyet József Attila már megírta:

 

Holott náddal ringat,

holott csobogással.

kékellő derűvel,

tavi csókolással.

 

Lehet, hogy szerelme

földerül majd mással,

de az is ringassa

ilyen ringatással.

Ringató, 1928 tavasza

 

 

Bukás, bukás hátán..., de ilyen az élet. XD

1 komment


2012.02.24. 02:19 örömlány

Ha Te tudnád

Szólj hozzá!

Címkék: szerelem öröm szeretet szeretkezés örömlány időtlenség


2012.02.18. 11:42 örömlány

Aki bújt, bújt, aki nem, nem ...

- Búcsúzás helyett  -

A végére értem.

Majd mindent leírtam. Amit nem, azt már nem is fogom.

Aki értőn olvas, az tud mindent.

Aki nem, annak mindegy.

"Egyek vagyunk."

Legyetek rosszak, vagy jók, egyremegy...

Csak közömbösek, semlegesek, homoszexuálisak ne... Nem érdemes. Értelmetlen, érdemtelen, élettelen.

Magam az életet választom újfent.

Magam, vagy mással?

Nem tudom, de nem is érdekel. (Csak kicsit, vagy nagyon is!? :) :D :P ) 

Nem, nem is a vége. A kezdet.

4 komment


2012.02.18. 01:49 örömlány

Élménymegosztás

Volt szerencsém intim-masszázsban részesülni.

Most már sejtem, makker mit is érezhetett.

Földöntúli az élmény, komolyan.

Teljesen más, mint a szex során érzett izgalom, v. orgazmus.

Természetesen azt is tudom, hogy a masszőr személye, személyisége, csodája nagy szereppel bírt ebben.

Szólj hozzá!


2012.02.11. 17:32 örömlány

Uraim! Magyar és idegenszívű Férfiak!

Erre a blogra kitettem a lelkemet, a testemet csak elvétve... :) De most megváltozott a helyzet.

Hajlandó vagyok akár magával az ördöggel is szerelmeskedni.

Egy feltétellel.

 Azé a Férfié a lehetőség, aki a legtöbbet fizeti.

Nem.

Nem a saját számlámra.

Van egy nemes, tiszta és érdemes kezdeményezés, melynek pénzre van szükségre, minél többre. Így annak a társadalmi szervezetnek a számlájára kell utalni adományként a felajánlott  összeget, mely ügygazdája e kezdeményezésnek. A kezdeményezés sikerre vitele össztársadalmi érdek.

Tehát, aki a legnagyobb összeget utalja, azé a lehetőség. Egy kockázata van az utalásnak, pénzt vissza nem küldenek. Ugyanazon személytől származó többszöri utalás összege összeadódik.

 Nos, uraim, ki kezdi?

 

2 komment


2012.02.11. 08:29 örömlány

:)

Szólj hozzá!


2012.02.08. 03:42 örömlány

Két tűz között

Kedves Olvasók!

Köszönöm érdeklődéseteket, aggódásaitokat, esetleges és meglehetősen ritka segítség-felajánlásaitokat.

Több, mint egy év telt el az utolsó írás óta, az is egy csodálatos recenzió volt, nem saját írás.

Úgy érzem tartozom Nektek annyival, hogy elnagyolva beszámolok az eltelt időszakról.

Nos, kezdem egy "kipakolással":

Olyannyira vagyok kurva, mint szinte bárki más ezen a világon.

Mert ezen a világon minden eladó. Az élet, a szépség, a szerelem, a természet, az Isten, a HAZA. Minden.

És ha ebbe a vásárba beszállunk bármelyik oldalon, bizony nemhogy kurvák vagyunk, de rettenetesen tisztességtelen, mocskos, aljas nememberek. Bizony. És ez szomorú, nagyon szomorú. Végtelenül végzetesen szomorú.

No de!

Félre bánat, elmesélem, hogy több, mint egy éve nem szeretkeztem senkivel. Se szerelemből, se érdekből.

Miért?

Már többször írtam a szeretkezés csodájáról, isteni mivoltáról, Istenhez emeléséről.

És én ezt komolyan gondoltam, gondolom.

Hát ezért nem.

De most van két Ember.

Az egyiket már ismeritek, társszerző is volt, igen, Ő, a makker, a nagy vihart kiváltott.

A másik Embert nem, vagy ha igen, akkor biztosan nem innen.

A viharos Ember megkeresett úgy december tájt, jó lenne folytatni az írást. :)

A másik Ember pedig egy ideje kerülget, mint macska a forró kását. Vágni lehet a feszültséget, ha egymás közelében vagyunk. És sokat vagyunk egymás közelében.

Tegnap este telihold volt, némi hatással rám. És némiképp meg is sértődtem a másik

Emberre.

Hát felhívtam a "társszerzőt".

Mit ad Isten, épp külföldön van, majd hív, ha hazajött.

Pfff. Kopp. Szerencse?

Nem tudom.

Megígérem, folytatom.

 

 www.youtube.com/watch

 

 

 

1 komment

Címkék: szex szerelem világ kurva eladó szeretkezés


2011.01.11. 06:29 örömlány

"Amikor az ember nincs es ezen a világon"

Egy „rend”-es falu erotikája

Idén tavasszal ezeken a hasábokon beszélgetést közöltünk Balázs Lajos csíkszeredai néprajzkutatóval, egyetemi tanárral (ld.: Karakteres közösség kutatója. Színkép, 2009. április 18– 19.), aki arról számolt be akkor, miként sikerült tető alá hoznia a csíkszentdomokosi társadalom nemi kultúrájáról szóló nagyszabású munkáját. A több mint hétszáz oldalas, huszonhárom fejezetre tagolódó kötet nemrég jelent meg a csíkszeredai Pallas-Akadémia könyvkiadónál, és nagy közönségsikert aratott.

Mennyire alapvető problémája az emberiségnek, nevesen a falusi társadalomnak a nemiség kérdése, hogy néprajzi szempontú vizsgálata indokolt legyen?

– Az ember állandóan küzd a testével, az a gondja, miként fogalmazza meg a saját ember voltát vágyainak szorításában, de a társadalom is ebben a küzdelemben születik meg, és alapvető probléma, hogy mikor feszíti szét a társadalom megszabta normákat, az erkölcs kereteit az, amit a vágy szabadon engedése jelent.

Ahogy a szerző mondja, a paraszti nemi kultúra olyan, akár a hit. Mindenhonnan látható, megtapasztalható, közösséget mozgató, éltető, felsőrendű és mindenható erő. Ennek az elképzelésnek felel meg könyvének címe is – Amikor az ember nincs es ezen a világon –, ez az erő az, ami adott helyzetekben a túlvilágra repít, ezért az erőért érdemes élni, nyomorúságot, szenvedést elviselni, és ahogy az egyik adatközlő mondja, „Az emberiség is ebből származik. Ha az nem volna jó, úgy az asszonynak, mint az embernek, nem es házasodnának essze, nem es vállalnának gyermeket s a nyomorúságot”.

A nemiség, a paraszti nemi kultúra fölötte áll minden hagyományosnak nevezhető, szokásokkal szabályozott élethelyzetnek, és abból adódik, azért olyan fontos, mert az ember a világot állandóan rendezni próbálja, előreláthatóvá, biztonságosabbá akarja tenni, az éhségünk, a fáradtságunk, a bennünk genetikailag létező agresszió és nemi vágy viszont állandóan az előreláthatóság, biztonság és kiszámíthatóság ellen dolgozik.

Gagyi József társadalomkutató

Fotó: Gagyi József személyes archívumából

Mi az, ami ön szerint alapmunkává avatja Balázs Lajos könyvét, amely – mint tudjuk – tüzetes vizsgálódási sorozat sarokköve?

– Ahogyan Balázs Lajos elképzelte az ő életművében ennek a helyét, a mostani könyv tulajdonképpen körbefogja az előző három könyvét, a születésről, a párválasztásról-lakodalomról és a halálról szólókat, amelyek témái a csúcsai az emberi életnek, a leginkább megformált, a leginkább ritualizált és ezért leginkább látható részei a társadalom életének, ám mindezek mellett, alatt, ahogy a bevezetőben írja, mint egy élő vulkán lélegzik, fortyog, feszíti az embereket, az emberi világot mindaz, ami az embernek a biológiai sajátossága, de ami pont azért, mert emberi, kulturális megformáltságban létezik.

A nemi kultúra csíkszentdomokosi valósága van tehát benne a könyvben, a valóságnak nem a teljesség értelmében, mert az eléggé hiú emberi ambíció volna, abban az értelemben viszont igen, hogy mindenről, ami fontos, szó esik benne, a nemi erkölcsről való etikus elképzelésekről éppúgy, mint arról, amit ő úgy nevez, hogy a nemi kultúra pragmatikája. Ez a valóság azt jelenti, hogy néprajzi módszerrel, sok éven keresztül, szakirodalomra támaszkodva, abból kiindulva gyűjtötte az anyagot és dolgozta fel.

A könyv az én értelmezésemben három részre tagolódik; az első szorosabban kapcsolódik ahhoz, ami az előző könyvekben megfogalmazódott, tehát a nemi élet ciklusát veszi sorra: a gyerekkori erotikáról beszél, eljutván egészen a nemi élet alkonyáig, s minden nemzedék tevékenységét, az ezzel kapcsolatos elképzeléseit mutatja be. Azt lehet mondani, hogy ez maga egy külön könyv, ami tehát a második és harmadik részben van, az tulajdonképpen ezt írja tovább, egészíti ki, helyezi új és új megvilágításba.

Milyen funkcionális szerepe van a könyv megállapításai szerint a mindent átható, ugyanakkor lappangva őrzött és továbbított nemiségnek a vidéki népéletben?

– Amikor az éhség és a szomjúság csillapításáról, vagy amikor az emberben lévő agresszív ösztönöknek a csillapításáról van szó a különböző játékok révén például, akkor ez is nagyon fontos és hozzájárul a rend megteremtéséhez. A nemiség ellenőrzése és így a betartandó normák, a tabuk kialakítása, ezeknek a szabályoknak a különböző helyzetekben való megjelenítése mindenképpen olyan valami, amiben a közösség a saját identitását és a saját kultúráját meg tudja fogalmazni.

Éppen ez az egyik nagyon lényeges kérdése a könyvnek, hogy mennyire hatékony ma a fiatalok esetében az a normatív ellenőrző rendszer, a megváltozott körülmények miatt. Mert ami régen létezett, ahelyett a mostani fiataloknál – a szexuális hagyományok átalakulása folytán – a falu szempontjából szexuális liberalizmusnak nevezhető tevékenységek sorozata létezik, s nagyon fájdalmasan figyelemre méltó, ahogy a falunak a legfontosabb erkölcsi ellenőrző erejét képviselő pap egy idő után azt mondja, hogy házasodjatok olyan ruhában, amilyen van nektek. Már nem követeli meg a fehér ruhát...

Párválasztás felkérésre, mint a táncban

Gagyi József társadalomkutató

A könyv vége felé a szerző egy eddig kevéssé ismert, a néprajz által le nem írt sajátos szokást ismertet, ami különös fénybe állítja a csíkszentdomokosi hagyományokat. Hogyan értelmezi ön az ún. hengergőzést?

– Domokoson ez egy természetes dolog, olyan játék, rituális tevékenység, amely nagyon régi lehet, a termékenységvarázsláshoz is köze lehet, és azt mondják rá a domokosiak, hogy mindenkinek szabadott „höngörészni”, persze, csak a menyecskék és házasemberek lehettek ott, tehát sem leányok, sem legények.

Juhnyíráskor, tavasszal történt meg, hogy Szentdomokoson a hegyoldalban, evés-ivás közben, után ez a játék szabad volt, s a férfiak a menyecskéket és fordítva felkérték arra, hogy a domboldalon, egymásra fekve gurigázzanak lefelé, a borítóra is ezt emelte ki a grafikus, így könnyebben el tudjuk képzelni azokat, akik különböző pozíciókban ezt a szédítő játékot űzték.

Kimondottan felnőtt játékról van szó, amit ma már nem csak ezzel az alkalommal játszanak, most már kiránduláskor, krumpliszedéskor is űzik, s akik ezt valamilyen szempontból fontosnak tartják, megkeresik az alkalmat, hogy máskor is, amikor férfiak és nők együtt vannak munkán, az egésznek egyfajta lezárásaként, az evés-ivás mellé egy kellemetes rítus társuljon.

A párválasztás felkérésre megy, akár a táncban, a férj nem a feleséget kéri fel, hanem más asszonyát és fordítva, s az egyik adatközlő el is mondja, az olvasó felé tekintve, hogy „egyebet nem csináltunk, csak höngörögtünk”, vagyis ne tessék rosszra gondolni, mert ha igen, az nem ott történt... „Voltak emberek, akik nagyon ügyesen hengergőztek...”

Gagyi József (1953, Marosvásárhely)

Társadalomkutató. Előbb középiskolai tanár, újságíró, majd 2002-től a Sapientia EMTE docense. Társadalomtörténetet, fogyasztói magatartást, ágazati közkapcsolatok tantárgyakat tanít. Több éve végez terepmunkát Marosvásárhely melletti településeken, a szociálantropológia kutatási módszereit használva. Vizsgálja Marosvásárhely mindennapi és ünnepi, szimbolikus térhasználatát.

A népi vallásosság székelyföldi jelenségeit feltáró, társadalomtörténeti, a kulturális átalakulásokat (örökségalkotást) bemutató könyvei jelentek meg (Jelek égen és földön, Örökített székelykapu, A krízis éve a Székelyföldön 1949, Fejezetek Románia társadalomtörténetéhez). A csíkszeredai KAM – Regionális és Antropológiai Kutatások Központjának munkatársa, 2002 óta a Magyar Tudományos Akadémia kültestületi tagja.

Mi a mélyebb értelme egy ilyen jellegű hagyomány éltetésének a faluközösségben?

– A kérdéses napon ez a játék szabad volt. A munkás hétköznapok, a harag, a közömbösség tengerében léteztek ilyen helyzetek, szigetek, s dr. Balázs Lajos korábbi rítuselemző könyveiben is tisztán körvonalazódik az, hogy milyen embertípus él Csíkszentdomokoson, kultúrájába és társadalmába ágyazva, miben különbözik másoktól, miben rendelkezik esetleges univerzális vonásokkal.

Ennek a sajátos rítusnak pedig nagyon is egyértelmű üzenete van: amikor ezt a játékot játsszuk, akkor teljes értékű emberek vagyunk. Mégpedig olyan értelemben, hogy be is tartjuk a normákat, mert felöltözve vagyunk, nyilvánosan történik ez, hiszen ott van az uram, ott vannak a komák, a kománék, a falu, nem bújunk el, ugyanakkor mégis próbáljuk azokat a létező vágyainkat egy kis időre bizonyos formában kinyilvánítani, kiélni és ezzel a világunkat megfogalmazni.

Az ön számára milyen faluként mutatkozik dr. Balázs Lajos vizsgálódásai nyomán Csíkszentdomokos?

– Az előbb említett világnak a különböző rítusok, közös tevékenységek jelentik a szabályok betartását, s ilyen szempontból azt hiszem, Csíkszentdomokos egy „rendes” falu.

A rendes szónak abban az értelmében, amit már Tamásinál is olvashattunk; nem azt jelenti föltétlenül, hogy tiszta, takaros, bár azt is jelenti, s még inkább jelenti, hogy szervezett, kiegyensúlyozott, s a kultúrának az örömet adó, játékot megadó része is pont úgy jelen van, mint az, ami a tragikumot kell hogy kiegyensúlyozza, elviselhetővé tegye.

A csíkszentdomokosi nemzedékek változnak, fiatalok vannak, új elképzelések, gyakorlatok alakulnak ki, de arról, hogy a huszadik század végén, a huszonegyedik század elején egy teljes értékű embereket magába foglaló falu milyen volt, hogy a „rend”-es emberek közössége, a „rend”-es, szabályozott és élhető világ milyen volt egy csíki faluban, erről Balázs Lajos munkája számot ad, ezért érdemes olvasnunk a továbbiakban is.

 

http://maszol.ro/szinkep/egy_rend_es_falu_erotikaja_2009_12_11.html

 

11 komment

Címkék: népszokások erotika néphagyomány élhető világ


2010.12.06. 10:44 örömlány

Megint a szerelemről

 

"Én mindig azt mondom, ha nem voltál igazán szerelmes, akkor nem értesz a világból semmit. Az emberek nyolcvan százaléka talán soha nem volt. És ez a szám nem túlzás..

Honnan tudod, hogy voltál, én nem vagyok biztos magamban…

Amikor szerelmes vagy, akkor a másikban való teljes feloldódást élheted meg.

 

Manapság a szerelem helyett alhasi gerjedelem van némi kebelbéli szimpátiával, ahogy ezt Szántai Lajos fogalmazta meg.

Ez nem a szerelem, pedig sokan azt hiszik, hogy az. A szerelem érdek nélküli, nem azért szeretlek, mert jó csaj vagy, nem azért, mert nekem adtad a Mercédeszedet. Nem azért, mert jól főzöl, vagy, mert jó vagy az ágyban.

Azért szeretlek, mert vagy. Még az sem kell, hogy te ott legyél.

Az érzés persze akkor tökéletes, ha mindkét félben ugyanolyan szinten jelennek meg az érzések. A szerelem szó jelentése csak magyarul érthető, de ehhez tudni kell, hogy az őseink olyan kifejezéseket, szavakat is használtak, amelyek értelmét már elfelejtettük. Ilyen szó a SZER maga is.

A Szer törvényt jelent, méghozzá az isteni törvényt. Gondoljunk bele, ebből fakad a SZER-tartás kifejezés is, ami minden vallás, szakrális alapja is! Megtartani az istentől való törvényt. Nem az embertől valót. Őseink, Árpád vezetésével, miután visszatértek Attila király örökségébe, szert ültek. A terület ezt követően kapta a Pusztaszer nevet, ma Ópusztaszerként sokan fel is keresik.

Az ötödik elem

A szerelem szó második tagja, az elem, ami pedig a legkisebb részt, az alapegységet jelenti. Minden régi nyelvben megtalálható, szinte ugyanebben a formában. Semmilyen más nyelve nem fejezi ki ezt a tökéletességet. Csak a példa kedvéért és nem sértve vele senki, de az angol Love = lóvé. Igaz durva az összehasonlítás, de jól szimbolizálja, hogy a mai világ a szerelemből is üzletet csinál.

De ha tovább gondoljuk, akkor rájöhetünk arra is, hogy magyar nyelvben használják egyedül azt a kifejezést, hogy, ha valaminek nem ismered a másik felét, akkor félsz tőle. Vagyis FÉL-ELEMBEN élsz. Ez nem belemagyarázás, ez így van. A ma embere mindentől fél, mert fél-elemben tartják, nem ismertetik meg vele a világ másik felét. De ezt hosszan lehetne ragozni, ha kicsit belegondol az ember könnyen beláthatja.

A világot felépítő négy vagy öt elem rendszeréről is lehet szó, amelyben az ötödik, a Szer-elem. Nem véletlen az újszövetség régi fordításaiban is azt mondják, hogy az Isten letekint az égből és így szól: „Ez itt az én szerelmetes fiam, akiben gyönyörködöm”.

Az Isten érzése, az maga a szerelmetesség. Belül a lelkedben, a szívcsakránál valami nagyon ég, egy égi-égő érzés jelenik meg. Isten úgy szereti az emberiséget, mint saját fiát, ezért küldi őt közéjük bizonyságul. A jézusi tanításnak ez a lényege! Ez a szerelemérzet, a szerelmetesség érzése. Új parancsot adok néktek, szeressétek egymást, ahogy én szeretlek benneteket!

A keleti bölcsek is azt tanítják: Amíg nem tapasztaltad meg a szerelmet, addig nem juthatsz el Istenhez.

Isten nem a szívéből teremtette a világot, hanem a köldökéből. Minden kultúra így szimbolizálja, a köldökből árad ki az a hatalmas nagy erő. Nem véletlenül a köldökzsinórral vagyunk összekötve édesanyánkkal, az ő pocakjában is, amikor még nem vagyunk ezen a világon.

De a születés után, a földi életünkben a szív, mint érzelemközpont az ember számára a legfontosabb. Ez jelzi, hogyan viszonyulunk a világhoz, a többi emberhez, és minden élőhöz. A szívet, amit rajzolni szoktunk, az őskultúrától mindenhol alkalmazzák, ugyanaz a jelentése; Szeretet-szerelem!"

Teljes cikk: Aradi L.

http://hu.ezo.tv/cikkek/hol-dobog-a-fold-szive-a-szer-elem-titka.html

 

8 komment


2010.11.10. 12:14 örömlány

A szeretkezés világnapja?

November 10-e a Szeretkezés Világnapja, állítólag.

 Az erotika a művészeteknek a legprűdebb korokban is témája volt. A Bibliától a Dekameronig, a klasszikusoktól a kortársakig fel-felbukkan a férfi-nő testközeli kapcsolata. 

Nos, ennek örömére egy kis nemzetközi kitekintő:

 


 Dobrovits Mihály
SZEX ÉS ISZLÁM
Elektronikus kiadás: Terebess Ázsia E-tár

Csók és csador

Van valami kettősség abban, ahogy az európai ember az iszlám világ nőihez viszonyul. Egyfelől szinte mindenki meg van arról győződve, hogy az iszlám világban a nőket lelketlen tárgyaknak tekintik, ami természetesen nincs így; másfelől ha csak meghallja az európai, s főként férfi, azt a szót, hogy hárem, egyből a csodák birodalmában érzi magát. Ó, ti odaliszkok, ó, ti Zulejkák! Ám a háremek nem létező titkos gyönyörei helyett az iszlám világban lényegesen prózaibb a szexuális élet.

A legrosszabbul az iszlám nők közül kétséget kizáróan azok jártak, akik hárembe, különösen pedig ha uralkodó háremébe kerültek. 1616-ban például azért végezték ki Dzsahángír indiai nagymogul (1605-1627) egyik háremhölgyét, mert egy eunuchhal csókolózott. De nem értek dicsőbb véget azok a megunt isztambuli háremhölgyek sem, akiket az egyébként az első reformszultánnak tartott III. Ahmed (1703-1730) egyszerűen a Boszporuszba fojtatott. Nem jártak jobban a háremek mindenható gazdái sem. A világbíró török szultánok minden hárembeli látogatását feljegyzésekben rögzítették, s amíg a nagy hatalmú szultáni anyák éltek, az ő jóváhagyásuk kellett a kiválasztott hölgy felkereséséhez, akit innentől kezdve társnői irigysége követett mindenhová. A legjobban még azok jártak, akiket a háremből férjhez adtak valamely előkelőséghez. A nagy többséget azonban nem várta több, mint a szürke cselédsor.

A mindennapok szexualitása

azonban távol áll ettől. Az iszlám jog, a saría ugyan elvben lehetővé teszi, hogy a férfi négy törvényes feleséget tartson, illetve férfiként közeledjen a házában élő rabnőkhöz, ám ennek anyagi és fizikai terheit gyakorlatilag alig valaki tudja vállalni. A közel-keleti poligámia jószerivel éppen olyan fikció, mint a nyugati monogámia. Az iszlám világban élő családok zöme monogám, illetve csak akkor egészül ki második feleséggel, ha az első inkább lenne nagymama, mint asszony. Kivételt ez alól jószerivel csak a gazdag, Öböl menti olajországok képeznek, ahol ma is divat két, egy fehér és egy fekete, feleség tartása. Maga az iszlám elviekben csak a heteroszexuális, házastársi kapcsolatokat ismeri el szabályosnak, a gyakorlatban azonban ez alól jócskán van kibúvó. Az Öböl-országokban, de általában az arab világban meglehetősen gyakori a homoszexualitás, amit az iszlám világban Lót bűnének tartanak. Előfordulhatnak alkalmi kapcsolatok, létezik a prostitúció is. Ez utóbbi létjogosultságát éppen az adja, hogy bár megnősülni elvben könnyű, s kötelező is, ha valakit nem jegyeztek el gyerekkorában, a gyakorlatban hihetetlenül nehéz társat találnia. A menyasszonyváltság és a lakodalom költségei ugyanis magyar pénzben milliókban mérhetők, s ezt a legtöbb iszlám országban a mai napig be is vasalják; de ha a menyasszonyváltságot meg is ússza valaki, a két-háromszáz fős lakodalmat nem kerülheti ki semmiképpen. Ráadásul éppen a legszegényebb és legelmaradottabb vidékeken külön üzletággá fejlődött a házasság. Egész családok remélik jövőjük megalapozását leányuk sikeres kiházasításától, hogy az így kicsikart pénzt szinte azonnal el is költsék a fiuk megházasítására. A muszlim esküvő legérdekesebb sajátossága, hogy voltaképpen a házasulandó felek nélkül zajlik. Bár elméletben a menyasszony beleegyezése nélkül nincs esküvő, őt a szokások szerint apja vagy a fivére képviseli. Még érdekesebb, hogy adott esetben a vőlegény is képviselhető. Dél-egyiptomi családi ismerősünkkel esett meg még ötvenes évekbeli diákkorában, hogy egyetemi vakációjáról arra ért haza: már házas ember.

A tilalmak száma

a szexualitás nyílt vállalása mellett lényegesen magasabb, mint az a mai Nyugaton megszokott. Ezek legelsőbbike a meztelenség tilalma, ami az egyneműek között is érvényes. Az iszlám hagyomány szerint a férfiak esetében a köldök és a térd közötti rész az, amelyet idegenek előtt feltétlenül el kell takarni. Ez a szabály még a közös fürdőkre is kiterjed. Itt ágyékkötőt vagy legalábbis tiszta alsónadrágot illik viselni. Ugyenez vonatkozik a muszlim nőkre egymás között. Elvben ők is csak a köldök és a térd között eltakarva mutatkozhatnak egymás társaságában. Apja, testvére és a vele szemben házasságképtelen férfi hozzátartozói előtt a muszlim nő hátát és a hasát köteles még eltakarni (tehát például szoptathat), az összes többi, vele elvben házasságképes férfiak, továbbá minden nem muszlim férfi és nő előtt a keze és általában az arca kivételével mindent el kell takarjon. Ez alól a szabály alól csak az orvosi kezelés adhat kivételt. Legalább ennyire fontos, hogy a muszlim nő fedetten sem mozoghat kihívóan, idegenek előtt nem mutatkozhat felékszerezve, illetve lépéseivel nem kelthet zajt. S elvben csak a férfiak mögött s az út szélén járhat.

Mindezeknek a parancsolatoknak elvben éppen az az oka, hogy a női test látványa maga jelentené a szexuális kihívást. Az iszlám szigorú és könyvízű szabályainak sora tehát éppen arra vonatkozik, hogy ezt a kihívást semlegesítse. Ebből a szempontból az iszlám lényegesen realistább a többi világvallásnál. Semmi kivetnivalót nem lát a nemi vágyban, illetve az ilyen örömökben, feltéve, hogy azok kielégítése nem a "természet ellen" történik, illetve nem akadályozzák meg az esetleges fogantatást. Ezzel együtt számos tabut is tiszteletben kell tartaniuk a muszlimoknak. Tilos például házaséletet élni a ramadáni böjtben, illetve zarándoklat alatt. Szintúgy tilalmas a meditációra emlékeztető vallásos elvonultság (itikáf) során. Ugyanígy tartja az iszlám a hagyományos, Nyugaton is ismert tabukat is (gyermekágy, menstruáció stb.). Ugyanakkor az indok nélküli önmegtartóztatást (ílá), ha az a négy hónapot meghaladja, a házasságot megszüntető oknak tartja. Szintúgy tilos, ha a férfi többnejűségben él, az éppen kedvelten kívül a többi feleséget elhanyagolni. A feleség viszont szintén nem térhet ki alapos indok nélkül a férje közeledése elől. Az iszlám sajátossága, hogy elméletben a házasságon belüli szexuális kihágásokat is büntetni rendeli, s a megfelelő büntetés nélkül a házaséletnek szünetelnie kell. Van néhány olyan testi hiba és betegség is, amely bármely fél esetén válóoknak számíthat. (Ezenkívül az asszony kérheti a válást, ha a férfi a feleség beleegyezése nélkül legalább egy évig távol van, még akkor is, ha a feleségét eltartja. Ugyanez vonatkozik a három évre vagy annál hosszabb börtönbüntetésre ítélt férjekre. Az ismeretlen helyen tartózkodók esetén négy év türelmi időt szab a saría.)

Ami a konkrét szexuális életet illeti, ez természetesen nagyjában és egészében ugyanúgy zajlik, mint bárhol másutt. A különbség az, hogy a muszlim hívő számára ez éppen úgy a vallásgyakorlat (ibáda) része, mint mindennapjai bármely cselekedete. Erre is vonatkozik tehát az a szabály, hogy a hívő (illetve a pár) tudatos elhatározással (nijja),

isten nevével a száján

köteles cselekedni. S aki vallásos, ezt be is tartja. Még általánosabban követik azt a szabályt, amely a magömlés után mind a két fél számára teljes testi fürdőt ír elő. Ennek legalább a legközelebbi imára hívás (ezán) kezdetéig meg kell történnie. Tisztátalan állapotában a hívő el van tiltva az evéstől, ivástól és dohányzástól. Ezt szinte mindenki betartja. Éppen ezért van az, hogy az iszlám hagyomány különösen pártolja a pénteki közösségi ima előtti szeretkezést, mivel így a hívők testiekben tisztán és vágyaktól mentesen figyelhetnek az imára. (A pénteki közös ima az egyetlen, ahová elvben a nőket is elvárja az iszlám. ők egyébként otthon imádkoznak, bár természetesen máskor sincsenek a mecsetekből kitiltva.)

Ami magát a nemi aktust jelenti, az iszlám - szemben a keresztény hagyománnyal - nem fogja sovány kosztra híveit. Magától értetődőnek vesz olyan dolgokat, mint például az előjáték és a női orgazmus, amelyekre még egy évszázaddal ezelőtt is bűnös vágyként tekintettek volna Nyugaton. Ugyanakkor alapvető szabályként tartja, hogy a fogamzás gátlása minden esetben tilos. A házasság alapvető célja amúgy is a gyermekáldás, így a hívő muszlim nem zárkózhat el az elől, ha Allah gyermekkel kívánja megáldani kapcsolatát. Az iszlám felfogás szerint a fogantatás, lévén a lehetőség és a valóság között iszonyatos aránytalanság, úgyis inkább Allah, s nem az ember műve. Éppen ezért szigorúan tilos az orális vagy az anális közösülés. Ez utóbbi, történjék bár férfi és nő között, homoszexuális aktusnak számít, amelyet az iszám halállal rendel büntetni. A valóságban azért - főként az arab világban - meglehetősen elterjedt gyakorlatról van szó, amely nemcsak férfiakat, de nőket is érint.

Ha össze akarjuk foglalni mindazt, amit az iszlám a férfi-nő kapcsolatról s még inkább a szexualitásról tart, egy dolgot mondhatunk. Amit nem érthetünk meg, az nem az, hogy mi a nők szerepe. A XX. század végén élő nyugati számára sokkalta kevésbé érthető az érzelmek teljes hiánya. Az iszlámnak a szexualitásról alkotott fogalmaiban ugyanis nem a fizikai kizsákmányolás lehetősége az elvetendő. Ezt maga az iszlám is tiltja. Sokkalta inkább hiányzik számunkra egy fogalom. Az, ami a mi felfogásunk szerint a házastársakat igazán házastársakká teszi: a szerelem. Az iszlám rendszere erről mit sem tud - éppen ezért marad meg számunkra a könyve szerint értett iszlám igazi falanszterként.

 

Élet a fátyol mögött

Nyugaton a lehető legvadabb tévképzetek élnek a muszlim nők helyzetéről. Pedig ők nemcsak hogy nem követelik a hagyományos szerepek alóli felszabadításukat, de egyre határozottabban tiltakoznak ez ellen. Európában is egyre több muszlim lány fordít hátat a modern életmódnak s öltözik be a hagyományoknak megfelelően. És ezt igen gyakran a szüleik kifejezett tiltása ellenére teszik.

Az egységes iszlám világ

éppen úgy fikció, mint az egységes nyugati világ. Jóval több, mint évezredes története során irdatlan területen terjedt el és számtalan irányzatban él ez a vallás. Ezen a területen belül pedig sokkal nagyobbak a civilizációs különbségek, mint Nyugaton. Ezeknek a különbségeknek csak részben oka az európaiak behatolása. Létrejöttük alapvető magyarázata a vallásban keresendő.

Eltekintve a síitáktól, az iszlámban nincs papság és egyházszervezet. Következésképpen a végtelenül egyszerű dogmatika és a szigorú életmódszabályok mellett minden közösség szabadon gyakorolhatja a maga úzusát. Ennek alapja az, hogy a Korán, amelyben a muszlim nemcsak a szent könyvet, de magát a testté lett isteni igét látja, nemcsak hitbéli, de életmódbeli és jogi kinyilatkoztatásokat is tartalmaz. S arra, hogy ezeket hogyan értse és gyakorolja, egyszer s mindenkorra való örök példaadást lelhet annak a közösségnek a gyakorlatában, amely tanúja volt a kinyilatkoztatásnak. A próféta és a társai által létrehozott mekkai és medinai közösség gyakorlata (szunna) tehát élő hitforrás a számára. A hittudósi vélemények kikérésére és saját gyakorlat kialakítására csak olyan esetekben van szükség, amelyekről ezek nem rendelkeznek. Az útmutatások pedig, emberi vélelemre alapultak lévén, ellentmondhatnak egymásnak. A valós helyzet tehát az, hogy jelenleg két iszlám országban akár egymással homlokegyenest eltérő módon vélekedhetnek ugyanarról a kérdésről.

Ami a két nem viszonyát illeti,

ebben a kérdésben éppen annyi eltérés figyelhető meg, mint bármelyik másban.

Ellentétben a nyugati közvélekedéssel, a nők az iszlám szerint éppen olyan lélekkel bíró emberi lények, mint a férfiak. Éppen a boszorkányperekkel terhes, XVI-XVII. századi európai közgondolkodás hirdette a nők lelketlen és eleve alacsonyabb rendű voltát. Van azonban néhány olyan szabály, amely látszólag megerősíti ezt a félreértést. Az első, hogy az iszlám szigorúan ragaszkodik a két nem elkülönüléséhez (taszattur). S ezt a szabályt maradéktalanul keresztül is viszi. A két nem nemcsak öltözetével különül el egymástól, hanem voltaképpen két szférában él: a férfiaké a nyilvánosság szférája, míg a nőké az otthoné és a családé. Bár a hagyomány a szexuális vágyak kordában tartásának eszközeként magyarázza azt a szabályt, hogy a nők csak lefátyolozottan jelenhetnek meg a nyilvánosság előtt, többről van szó. Fátyluk, ha jelképesen is, az otthon négy falának biztonságát jelenti a férfiak uralta térben. Ha a muszlim nő ismét visszakerül saját nemének terébe, már nem viseli. Ez az elkülönülés visszafelé is teljes, hiszen idegen férfi soha nem pillanthat be egy muszlim otthon mindennapjaiba.

A második a nő vagyoni és jogi helyzete. Az iszlám vallási jog, a saría szerint a nő jogképes, örököl és szabadon rendelkezhet minden vagyonával. Ha az első szabály megfelelt az antik világ felfogásának is, amely a nőt és a családot szigorúan a res privata kategóriájába sorolta, ez túlmegy rajta. A klasszikus görög és római társadalmakban a nők vagyonával ugyanis férjük vagy gyámjuk rendelkezett. Sőt egészen a XIX. századig a nyugat-európai asszonyok vagyonát is a férjükéhez csapták. Két kikötés azonban van: a nő öröklési joga kisebb, mint a férfiaké (elhalt szülei után egy leány maximálisan fél részt, több leánygyermek maximálisan kétharmad részt örökölhet, ha nincs fivérük), továbbá, hogy vagyonát általában nem közvetlenül, hanem ágens útján kezeli. Ez lehet ugyan a férje, de nem kötelezően van így.

A nők része nem csak az örökléskor kisebb: egy muszlim férfi tanúvallomásával két muszlim nőé ér csak fel. Igaz, a saría-bíróságok előtt keresztény vagy zsidó egyáltalán nem tanúskodhat muszlimok ügyében.

Ami a művelődést illeti, a legtöbb muzulmán vidéken természetes, hogy - legalább a Korán olvasásának a szintjén - a lányokat is iskolázzák. Számos országban, még a vallásilag szélsőségesen bigott Buharai Emirátusban is természetes jelenség volt a tanítónő, leggyakrabban a falusi mulla felesége vagy lánya. Az iszlám egyébként nem tiltja a nők művészeti vagy tudományos tevékenységét, sőt azt sem, hogy politizáljanak.

Az európai gondolkodás számára leginkább elfogadhatatlan azonban

a muszlim házasság

intézménye. Az iszlám jog, a saría engedélyezi a többnejűséget. Igaz, ennek jócskán vannak gátjai. Egyfelől anyagiak, hiszen a muszlim férfi nem pusztán eltartani köteles feleségét, de erről a képességéről még a házasságkötés előtt bizonyságot kell tennie, mégpedig nemcsak jegyajándék formájában, hanem kellő kaucióval (mahr) is. Ez utóbbi szolgál biztosítékul a nőnek esetleges özvegysége vagy esetleges eltaszíttatása esetére. Ez utóbbi, a válás (talák) a férfi kizárólagos joga. Igaz, hacsak nem tud rá alapos indokot adni, nemcsak a kauciót veszíti el, de az "arcát" is a társadalom előtt. A válás viszont bizonyos szabályok szerint érvényteleníthető. Ekképp érthető, hogy az iszlám világban is a monogámia a legelterjedtebb.

A házasságkötés formája is eltér a nálunk megszokottól. Az iszlám házasság ugyanis szigorúan magánjogi aktus. A házassági szerződés megkötésekor elegánsabb, ha a menyasszony a diszkrét távolból, képviselője útján nyilvánítja ki beleegyezését. Rabszolganő feleséggé tételéhez pedig semmilyen külön jogi procedúrára nincs szükség.

A valóságos helyzet

azonban sokkalta változatosabb, mint a saría. A nők helyzete már korábban is más és más volt országonként. A modern kor hatására a differenciálódás még tovább ment. Igaz ugyan, hogy a legtöbb iszlám országban - ott is, ahol átvették a nyugati büntető- és polgárjogot - a saría a házassági és családjog alapvető forrása, de történtek lépések a nyugati családjog bevezetésére is. Legtovább Törökország ment el, ahol a svájci családjogot használják.

Mindezeknél érdekesebb, hogy miért tapasztalható e folyamatok visszája. A muszlim nők ugyanis nemcsak hogy nem követelik a hagyományos szerepek alóli felszabadításukat, de egyre határozottabban tiltakoznak ez ellen. A török egyetemeken évek óta folyik a vallásos lányhallgatók részéről a hagyományos női viselet jogáért vívott küzdelem. Kiemelkedő szerepet játszottak a nők az iráni iszlám forradalomban, s Khátamí elnök is csak a túlzó tilalomfák megszüntetését ígérte, nem a saría eltörlését. Mi több, akár Törökországban, akár az arab országokban, de még Európában is egyre több muszlim lány fordít hátat a modern életmódnak s öltözik be a hagyományoknak megfelelően. És ezt igen gyakran a szüleik kifejezett tiltása ellenére teszik.

Ez az

iszlámba menekülés

lényegesen több, mint egy múló divat. A modern életforma kihívásaitól és frusztrációitól akarnak megszabadulni azok, akik ezt választják. Még akkor is, ha a fentiekben kifejtett vallási szabályok néhol bornírtak, különösen, ha szándékosan a modern élet ellen akarják őket fordítani. (Miközben a világ a tálibok cselekedeteire figyelt, súlyosabb precedenssel álltak elő az Emirátusokban, ahol előbb felmentettek, majd halálra ítéltek egy tizenhat éves Fülöp-szigeteki cselédlányt, Sarah-t, aki megölte hetvenéves munkaadóját, aki testileg közeledett hozzá. A nemi erőszaknak ellenállni természetesen jogos önvédelem az iszlámban is. Ha azonban a rabnőkre vonatkozó paragrafust tartjuk szem előtt, egészen más helyzet áll elő. A lányt végül negyvenezer dollár vérdíj lefizetése ellenében egy év börtön és korbácsolás után engedték el.)

Az extrém esetektől eltekintve azonban a hagyományos szabályok alkalmazása gyakran kedvezőbb lehetőségeket nyújt a nőknek, mint az erőltetett modernizáció. Ez az utóbbi ugyanis arról beszél, aminek lennie kéne, a saría pedig arról, ami valósan létezik. Elismeri a nőknek azt a jogát, hogy ha akarnak, akkor feleségek és anyák legyenek elsősorban, és felmenti őket a munkaerőpiacon való kényszerű megjelenés alól. Lényegesen könnyebben vezeti rá a fiatalokat nemi szerepeik elsajátítására, anélkül, hogy kudarcok sorozatát kellene kockáztatniuk. Mivel az iszlám sosem tagadta a házasélet örömforrás voltát, nem volt szükség szexuális forradalomra. Tekintve, hogy a vallás szabályai erre is kiterjednek, a felvilágosítás és információ tekintetében lényegesen természetesebben állnak e kérdéshez, mint Nyugaton. Különösen fontos ebből a szempontból, hogy a leendő házasfelek találkozásának elvi tilalma mellett a két fél általában jól ismeri egymást, igen gyakran gyermekkora óta. A modernebb országokban gyakori a szabad párválasztás is, amikor a szülők a gyermekek akaratát követve kéretnek meg valakit. Amellett, a stabil családrendszer okán gyakorlatilag mind a két fél kész életsémával megy neki a házasság érzelmi és gyakorlati részének. Gond akkor van, ha az iskolázottsági fokok eltérése folytán a nő konzervatívabb, mint a férfi, s ezért azt archaikusabb életmódra kényszeríti. A fordított eset lehetetlen, hiszen iskolázott lányt semmi pénzért nem adnak műveletlen férfihoz. Ha a dolgok valamiért nem mennének, akár azért, mert a felek nem illenek össze, akár pedig azért, mert a férj még inkább lenne férfi, míg az asszony már inkább nagymama, akkor a saría még mindig ad egy esélyt. Mielőtt felháborodnánk

a többnejűség lehetőségén,

fogjuk fel ezt inkább úgy, mint a nyugat-európai válás egy szelídebb formáját. A háremek mindig ritkák voltak, és ma már gyakorlatilag nem léteznek. Ugyanakkor a többnejűség lehetővé teszi, hogy egy férfi úgy alapítson másik családot, hogy az elsővel is megmaradjon a kapcsolat. Az iszlám e ponton nem tesz mást, mint hogy törvényesíti azt a gyakorlatot, amelyet a Nyugat bűntudattal követ. Ehhez persze az első feleség beleegyezése szükséges, de általában ez automatikus. Sőt előfordul, hogy az első feleség maga beszéli rá a férjét erre a lépésre. S bár a második feleség helyzete általában nem könnyű, de lényegesen jobb, mint azoké az európai nőké, akik vagy nős emberek szeretőiként, vagy pedig családok szétrombolóiként élnek. Sőt némelyik arab országban kifejezetten a független női egzisztencia megteremtésének egyik lehetséges módja lett ez.

Mielőtt ezek után arra gondolnánk, hogy muszlim családot alapítunk, tisztáznunk kell ennek a hátrányait is. Ha nem igaz a nők jogfosztottsága, lényegesen fontosabb

a személyiség és az életmód

szabad alakításának lehetetlensége mind a két nem számára. A muszlim, aki vallásának alaptétele szerint átadta magát az isteni akaratnak és a parancsolatoknak, valóban megszabadul az egyéni döntések kockázatától. Cserébe azonban el kell hogy fogadja az egyénisége és a szabad akarata korlátozását. Az iszlám családjogra ez éppúgy érvényes, mint bármi másra. A gondosan körülbástyázott életmódpályák mögül ugyanis lassan-lassan kiölődnek az emberi kapcsolatok. A tálibok, illetve az ultrafundamentalisták viselkedésében ugyanis a lehető legkevésbé szabad nőgyűlöletet látnunk. Sokkalta jellemzőbb rájuk a levitizmus, a szabályok túlzásba vitele, amely már nem egy magatartásmintát, hanem bármiféle magatartásminta hiányát igyekszik leplezni. Ha úgy tetszik, kisebbségi komplexust, amely a kihívások és a válaszlehetőségek nem adekvát voltából fakad. Jelen esetben a modern világ és a hagyományos értékrend túl drasztikus összecsapását kell az okok között látnunk. A XXI. század iszlámja azonban valószínűleg már túllép ezeken a kínokon.

 

20 komment

Címkék: szeretkezés világnapja


2010.10.08. 10:32 örömlány

Titkomat megosztanám...

 Uraim!

Játsszunk...

Aki -igazoltan - befizeti havi jövedelmének 10 %-t Kolontár Önkormányzatának ‎"KOLONTÁR ADOMÁNYSZÁMLA: 11748090-15427298-06540009" OTP bankszámlájára - annak bemutatkozom.

Aki - igazoltan - befizeti egyhavi jövedelmét Kolontár Község Önkormányzatának ‎"KOLONTÁR ADOMÁNYSZÁMLA: 11748090-15427298-06540009" OTP bankszámlájára - Vele szeretkezni is hajlandó vagyok.

Aki - igazoltan - befizeti egyévi jövedelmét Kolontár Község Önkormányzatának ‎"KOLONTÁR ADOMÁNYSZÁMLA: 11748090-15427298-06540009" OTP bankszámlájára - Vele többször is.

Nos?

Ki kezdi?

A JÁTÉKOT BEFEJEZTEM.

 

40 komment

Címkék: titokmegosztás adomány kolontár községnek


2010.09.29. 08:45 örömlány

A férfi zsákmányszerzési hajlandóságáról

 

Az érdeklődési szint, az a mérő, mely megmutatja, hogy

-         Te mennyire érdeklődsz egy bizonyos úriember iránt

-         Ő mennyire érdeklődik irántad.

3 komment

Címkék: vadászat zsákmány hódítás szexuális érdeklődés


2010.09.27. 12:34 örömlány

Szerelem-szerelem hátán

 Nos, eddig panaszkodtam...

6 komment


2010.09.23. 06:49 örömlány

A nagy találkozás

 Megtörtént.

Találkoztunk.

Gyönyörű. Lelkileg, szellemileg, fizikailag.

Azonos hullámhossz első pillanatban.

Mikor említést tett a családjáról, önkéntelenül felsóhajtottam. Önleleplezés felsőfokon. Gyorsan korrigáltam, gratulálva a szép családhoz.

Ez van. Plátói marad. Ilyen az én szerencsém... 

12 komment

Címkék: szerelem szeretet szeretkezés nélkül


2010.09.20. 06:41 örömlány

A mese él

 Írtam már egyszer: jó hírem van, a mese valóság...

13 komment

Címkék: mese szerelem szeretet szelíd kurva harag szerekezés


2010.09.17. 05:22 örömlány

Árulkodó jelek?

 

A maszturbáló férfi nem az, aki alkalmanként vagy szükségből önkielégítéshez folyamodik, hanem az, aki felnőtt férfi létére szexuális vágyát a normális nemi élet helyett rendszeresen maszturbálással elégíti ki. Párra nem igazán vágyik.

A maszturbáló férfi szexuális-egoista,

14 komment