HTML

Hirdetés

örömlány

Örömlány, mert az összetett szó mindkét tagja szépet, kívánatost jelent. Blog szépségről, örömről, bánatról, szeretetről - az életről. Mert mindannyian kurvák (is) vagyunk. Okok, kérdések, történetek.

Utolsó kommentek

Látogatók

2012.02.25. 09:52 örömlány

Felhívás

Kedves Olvasóim!

Említést tettem már másik bejegyzésben egy társadalmi szervezetről, amely a szívem csücske. :)

Ehhez a szervezethez érkezett egy kérés:

Tisztelettel kérem Önöket, hogy segítsenek 2 közüzemi számla elmaradásom kifizetésében. Az egyik az Eon felé, a másik a ...net kft felé, ami tartalmazza az internetet, telefont, tv -t. Az internetre szükségünk van, mivel nagyobbik lányom a tanulásához használja legtöbbet. A villanyszámlát fontos kifizetni, mivel a fürdésünk villany bojlerrel működik  és a gyerekeimet higénia hiányába nem engedhetem közösségbe, őket és veszélyeztetném és nem szeretném, ha a gyámügy rám szállna! Azért nem tudtuk kifizetni a számlákat mert nagyobbik lányom olyan lehetőséget kapott a ... studiótól, ahol 120 emberből bejutott a  legjobb 20 közé és ez egy óriási lehetőség a lányunk számára, hogy többre vigye mint mi és ilyen lehetőséget nem szabad kihagyni. Lányunk kapott egy ajánlatot is ha befejezte a 3 hónapos tanfolyamot szinkron színésznek is ajánlani fogják, mert van hozzá tehetsége. Ez a studió tud segíteni abban, hogy lányom elinduljon modell vagy  reklámügynökségben és mivel ezt ő nagyon szeretné mi támogatjuk ebben, ezért szeretnénk segítséget kérni. Hisz nagyon tehetséges az iskolában is kiváló tanuló versenyekre jár és ezt oklevelek igazolják, ill. az iskola. Inkább elmaradtunk a számlákkal ez miatt csak hogy biztosítani tudjuk lányunk karrierje elindulását és ebbe szeretnénk a segítségüket kérni, hogy milyen megoldást tudunk erre találni bármi érdekel. Minden a segítségünkre lehet!! Ami fedezné a számlák kiadását az 80.000 Ft lenne és ha lehetőség van rá és tudnának ekkora összeget biztosítani akkor én vállalnám, hogy részletekben törleszteném még ezt írásban is hajlandó lennék aláírni. Bankhoz nem tudunk fordulni, mert elutasítanak, hogy kevés a jövedelem. Ekkora összeg nekem pont elég lenne, hogy éppen 0-ról induljunk. Ha tudnának ilyen módon segíteni, akkor megígérem, hogy minél előbb visszaadnánk és nem akarjuk elveszteni a becsületünk, mert többre tartjuk, mint bármit. Ha lenne más megoldás akkor ezt se kérném ez is csak a legvégső eset nem szívesen folyamodunk ehhez, csak sajnos muszáj és hátrányos helyzetünk lévén más megoldást nem tudunk.

Tisztelettel:

Nos, Uraim?

Segítenek, segítetek?

:) :) :)


Szólj hozzá!


2012.02.24. 03:11 örömlány

A mese él 2.

Megígértem, folytatom.

Egyik sem a kettő közül.

Mindkettőt próbára tettem, buktak.

Meghallottam a hangját - erről írtam már - , és tudtam.

Megállíthatatlan volt.

Az, hogy majdnem három éve, hogy megismerkedtünk, és Ő már az elején tudtomra adta, hogy kellenék, az kedves.

Az, hogy hárítottam, okokat kerestem, magamban másként minősítettem, az valószínűleg az én hülyeségem.

Az, hogy három évet szenvedtem, nyavalyogtam, kínlódtam, az nyilván még kellett.

Azt, amit Vele megéltem, talán már sokkal hamarabb is megélhettem volna.

Azt, amit Vele megéltem, leírni nem tudom.

Magamban újra átélni, bárhol, bármikor, igen.

Ez a mese, ez a csoda, az a bizonyos.

Mert ilyen nincs, csak a mesében.

Az, hogy mit kezdünk ezzel, egymással, az a mi dolgunk.

Most nem tudom.

 

Egyet tudok, de ezt az egyet József Attila már megírta:

 

Holott náddal ringat,

holott csobogással.

kékellő derűvel,

tavi csókolással.

 

Lehet, hogy szerelme

földerül majd mással,

de az is ringassa

ilyen ringatással.

Ringató, 1928 tavasza

 

 

Bukás, bukás hátán..., de ilyen az élet. XD

Szólj hozzá!


2012.02.24. 02:19 örömlány

Ha Te tudnád

Szólj hozzá!

Címkék: szerelem öröm szeretet szeretkezés örömlány időtlenség


2012.02.18. 11:42 örömlány

Aki bújt, bújt, aki nem, nem ...

- Búcsúzás helyett  -

A végére értem.

Majd mindent leírtam. Amit nem, azt már nem is fogom.

Aki értőn olvas, az tud mindent.

Aki nem, annak mindegy.

"Egyek vagyunk."

Legyetek rosszak, vagy jók, egyremegy...

Csak közömbösek, semlegesek, homoszexuálisak ne... Nem érdemes. Értelmetlen, érdemtelen, élettelen.

Magam az életet választom újfent.

Magam, vagy mással?

Nem tudom, de nem is érdekel. (Csak kicsit, vagy nagyon is!? :) :D :P ) 

Nem, nem is a vége. A kezdet.

4 komment


2012.02.18. 01:49 örömlány

Élménymegosztás

Volt szerencsém intim-masszázsban részesülni.

Most már sejtem, makker mit is érezhetett.

Földöntúli az élmény, komolyan.

Teljesen más, mint a szex során érzett izgalom, v. orgazmus.

Természetesen azt is tudom, hogy a masszőr személye, személyisége, csodája nagy szereppel bírt ebben.

Szólj hozzá!


2012.02.11. 17:32 örömlány

Uraim! Magyar és idegenszívű Férfiak!

Erre a blogra kitettem a lelkemet, a testemet csak elvétve... :) De most megváltozott a helyzet.

Hajlandó vagyok akár magával az ördöggel is szerelmeskedni.

Egy feltétellel.

 Azé a Férfié a lehetőség, aki a legtöbbet fizeti.

Nem.

Nem a saját számlámra.

Van egy nemes, tiszta és érdemes kezdeményezés, melynek pénzre van szükségre, minél többre. Így annak a társadalmi szervezetnek a számlájára kell utalni adományként a felajánlott  összeget, mely ügygazdája e kezdeményezésnek. A kezdeményezés sikerre vitele össztársadalmi érdek.

Tehát, aki a legnagyobb összeget utalja, azé a lehetőség. Egy kockázata van az utalásnak, pénzt vissza nem küldenek. Ugyanazon személytől származó többszöri utalás összege összeadódik.

 Nos, uraim, ki kezdi?

 

2 komment


2012.02.11. 08:29 örömlány

:)

Szólj hozzá!


2012.02.08. 03:42 örömlány

Két tűz között

Kedves Olvasók!

Köszönöm érdeklődéseteket, aggódásaitokat, esetleges és meglehetősen ritka segítség-felajánlásaitokat.

Több, mint egy év telt el az utolsó írás óta, az is egy csodálatos recenzió volt, nem saját írás.

Úgy érzem tartozom Nektek annyival, hogy elnagyolva beszámolok az eltelt időszakról.

Nos, kezdem egy "kipakolással":

Olyannyira vagyok kurva, mint szinte bárki más ezen a világon.

Mert ezen a világon minden eladó. Az élet, a szépség, a szerelem, a természet, az Isten, a HAZA. Minden.

És ha ebbe a vásárba beszállunk bármelyik oldalon, bizony nemhogy kurvák vagyunk, de rettenetesen tisztességtelen, mocskos, aljas nememberek. Bizony. És ez szomorú, nagyon szomorú. Végtelenül végzetesen szomorú.

No de!

Félre bánat, elmesélem, hogy több, mint egy éve nem szeretkeztem senkivel. Se szerelemből, se érdekből.

Miért?

Már többször írtam a szeretkezés csodájáról, isteni mivoltáról, Istenhez emeléséről.

És én ezt komolyan gondoltam, gondolom.

Hát ezért nem.

De most van két Ember.

Az egyiket már ismeritek, társszerző is volt, igen, Ő, a makker, a nagy vihart kiváltott.

A másik Embert nem, vagy ha igen, akkor biztosan nem innen.

A viharos Ember megkeresett úgy december tájt, jó lenne folytatni az írást. :)

A másik Ember pedig egy ideje kerülget, mint macska a forró kását. Vágni lehet a feszültséget, ha egymás közelében vagyunk. És sokat vagyunk egymás közelében.

Tegnap este telihold volt, némi hatással rám. És némiképp meg is sértődtem a másik

Emberre.

Hát felhívtam a "társszerzőt".

Mit ad Isten, épp külföldön van, majd hív, ha hazajött.

Pfff. Kopp. Szerencse?

Nem tudom.

Megígérem, folytatom.

 

 www.youtube.com/watch

 

 

 

1 komment

Címkék: szex szerelem világ kurva eladó szeretkezés


2011.01.11. 06:29 örömlány

"Amikor az ember nincs es ezen a világon"

Egy „rend”-es falu erotikája

Idén tavasszal ezeken a hasábokon beszélgetést közöltünk Balázs Lajos csíkszeredai néprajzkutatóval, egyetemi tanárral (ld.: Karakteres közösség kutatója. Színkép, 2009. április 18– 19.), aki arról számolt be akkor, miként sikerült tető alá hoznia a csíkszentdomokosi társadalom nemi kultúrájáról szóló nagyszabású munkáját. A több mint hétszáz oldalas, huszonhárom fejezetre tagolódó kötet nemrég jelent meg a csíkszeredai Pallas-Akadémia könyvkiadónál, és nagy közönségsikert aratott.

Mennyire alapvető problémája az emberiségnek, nevesen a falusi társadalomnak a nemiség kérdése, hogy néprajzi szempontú vizsgálata indokolt legyen?

– Az ember állandóan küzd a testével, az a gondja, miként fogalmazza meg a saját ember voltát vágyainak szorításában, de a társadalom is ebben a küzdelemben születik meg, és alapvető probléma, hogy mikor feszíti szét a társadalom megszabta normákat, az erkölcs kereteit az, amit a vágy szabadon engedése jelent.

Ahogy a szerző mondja, a paraszti nemi kultúra olyan, akár a hit. Mindenhonnan látható, megtapasztalható, közösséget mozgató, éltető, felsőrendű és mindenható erő. Ennek az elképzelésnek felel meg könyvének címe is – Amikor az ember nincs es ezen a világon –, ez az erő az, ami adott helyzetekben a túlvilágra repít, ezért az erőért érdemes élni, nyomorúságot, szenvedést elviselni, és ahogy az egyik adatközlő mondja, „Az emberiség is ebből származik. Ha az nem volna jó, úgy az asszonynak, mint az embernek, nem es házasodnának essze, nem es vállalnának gyermeket s a nyomorúságot”.

A nemiség, a paraszti nemi kultúra fölötte áll minden hagyományosnak nevezhető, szokásokkal szabályozott élethelyzetnek, és abból adódik, azért olyan fontos, mert az ember a világot állandóan rendezni próbálja, előreláthatóvá, biztonságosabbá akarja tenni, az éhségünk, a fáradtságunk, a bennünk genetikailag létező agresszió és nemi vágy viszont állandóan az előreláthatóság, biztonság és kiszámíthatóság ellen dolgozik.

Gagyi József társadalomkutató

Fotó: Gagyi József személyes archívumából

Mi az, ami ön szerint alapmunkává avatja Balázs Lajos könyvét, amely – mint tudjuk – tüzetes vizsgálódási sorozat sarokköve?

– Ahogyan Balázs Lajos elképzelte az ő életművében ennek a helyét, a mostani könyv tulajdonképpen körbefogja az előző három könyvét, a születésről, a párválasztásról-lakodalomról és a halálról szólókat, amelyek témái a csúcsai az emberi életnek, a leginkább megformált, a leginkább ritualizált és ezért leginkább látható részei a társadalom életének, ám mindezek mellett, alatt, ahogy a bevezetőben írja, mint egy élő vulkán lélegzik, fortyog, feszíti az embereket, az emberi világot mindaz, ami az embernek a biológiai sajátossága, de ami pont azért, mert emberi, kulturális megformáltságban létezik.

A nemi kultúra csíkszentdomokosi valósága van tehát benne a könyvben, a valóságnak nem a teljesség értelmében, mert az eléggé hiú emberi ambíció volna, abban az értelemben viszont igen, hogy mindenről, ami fontos, szó esik benne, a nemi erkölcsről való etikus elképzelésekről éppúgy, mint arról, amit ő úgy nevez, hogy a nemi kultúra pragmatikája. Ez a valóság azt jelenti, hogy néprajzi módszerrel, sok éven keresztül, szakirodalomra támaszkodva, abból kiindulva gyűjtötte az anyagot és dolgozta fel.

A könyv az én értelmezésemben három részre tagolódik; az első szorosabban kapcsolódik ahhoz, ami az előző könyvekben megfogalmazódott, tehát a nemi élet ciklusát veszi sorra: a gyerekkori erotikáról beszél, eljutván egészen a nemi élet alkonyáig, s minden nemzedék tevékenységét, az ezzel kapcsolatos elképzeléseit mutatja be. Azt lehet mondani, hogy ez maga egy külön könyv, ami tehát a második és harmadik részben van, az tulajdonképpen ezt írja tovább, egészíti ki, helyezi új és új megvilágításba.

Milyen funkcionális szerepe van a könyv megállapításai szerint a mindent átható, ugyanakkor lappangva őrzött és továbbított nemiségnek a vidéki népéletben?

– Amikor az éhség és a szomjúság csillapításáról, vagy amikor az emberben lévő agresszív ösztönöknek a csillapításáról van szó a különböző játékok révén például, akkor ez is nagyon fontos és hozzájárul a rend megteremtéséhez. A nemiség ellenőrzése és így a betartandó normák, a tabuk kialakítása, ezeknek a szabályoknak a különböző helyzetekben való megjelenítése mindenképpen olyan valami, amiben a közösség a saját identitását és a saját kultúráját meg tudja fogalmazni.

Éppen ez az egyik nagyon lényeges kérdése a könyvnek, hogy mennyire hatékony ma a fiatalok esetében az a normatív ellenőrző rendszer, a megváltozott körülmények miatt. Mert ami régen létezett, ahelyett a mostani fiataloknál – a szexuális hagyományok átalakulása folytán – a falu szempontjából szexuális liberalizmusnak nevezhető tevékenységek sorozata létezik, s nagyon fájdalmasan figyelemre méltó, ahogy a falunak a legfontosabb erkölcsi ellenőrző erejét képviselő pap egy idő után azt mondja, hogy házasodjatok olyan ruhában, amilyen van nektek. Már nem követeli meg a fehér ruhát...

Párválasztás felkérésre, mint a táncban

Gagyi József társadalomkutató

A könyv vége felé a szerző egy eddig kevéssé ismert, a néprajz által le nem írt sajátos szokást ismertet, ami különös fénybe állítja a csíkszentdomokosi hagyományokat. Hogyan értelmezi ön az ún. hengergőzést?

– Domokoson ez egy természetes dolog, olyan játék, rituális tevékenység, amely nagyon régi lehet, a termékenységvarázsláshoz is köze lehet, és azt mondják rá a domokosiak, hogy mindenkinek szabadott „höngörészni”, persze, csak a menyecskék és házasemberek lehettek ott, tehát sem leányok, sem legények.

Juhnyíráskor, tavasszal történt meg, hogy Szentdomokoson a hegyoldalban, evés-ivás közben, után ez a játék szabad volt, s a férfiak a menyecskéket és fordítva felkérték arra, hogy a domboldalon, egymásra fekve gurigázzanak lefelé, a borítóra is ezt emelte ki a grafikus, így könnyebben el tudjuk képzelni azokat, akik különböző pozíciókban ezt a szédítő játékot űzték.

Kimondottan felnőtt játékról van szó, amit ma már nem csak ezzel az alkalommal játszanak, most már kiránduláskor, krumpliszedéskor is űzik, s akik ezt valamilyen szempontból fontosnak tartják, megkeresik az alkalmat, hogy máskor is, amikor férfiak és nők együtt vannak munkán, az egésznek egyfajta lezárásaként, az evés-ivás mellé egy kellemetes rítus társuljon.

A párválasztás felkérésre megy, akár a táncban, a férj nem a feleséget kéri fel, hanem más asszonyát és fordítva, s az egyik adatközlő el is mondja, az olvasó felé tekintve, hogy „egyebet nem csináltunk, csak höngörögtünk”, vagyis ne tessék rosszra gondolni, mert ha igen, az nem ott történt... „Voltak emberek, akik nagyon ügyesen hengergőztek...”

Gagyi József (1953, Marosvásárhely)

Társadalomkutató. Előbb középiskolai tanár, újságíró, majd 2002-től a Sapientia EMTE docense. Társadalomtörténetet, fogyasztói magatartást, ágazati közkapcsolatok tantárgyakat tanít. Több éve végez terepmunkát Marosvásárhely melletti településeken, a szociálantropológia kutatási módszereit használva. Vizsgálja Marosvásárhely mindennapi és ünnepi, szimbolikus térhasználatát.

A népi vallásosság székelyföldi jelenségeit feltáró, társadalomtörténeti, a kulturális átalakulásokat (örökségalkotást) bemutató könyvei jelentek meg (Jelek égen és földön, Örökített székelykapu, A krízis éve a Székelyföldön 1949, Fejezetek Románia társadalomtörténetéhez). A csíkszeredai KAM – Regionális és Antropológiai Kutatások Központjának munkatársa, 2002 óta a Magyar Tudományos Akadémia kültestületi tagja.

Mi a mélyebb értelme egy ilyen jellegű hagyomány éltetésének a faluközösségben?

– A kérdéses napon ez a játék szabad volt. A munkás hétköznapok, a harag, a közömbösség tengerében léteztek ilyen helyzetek, szigetek, s dr. Balázs Lajos korábbi rítuselemző könyveiben is tisztán körvonalazódik az, hogy milyen embertípus él Csíkszentdomokoson, kultúrájába és társadalmába ágyazva, miben különbözik másoktól, miben rendelkezik esetleges univerzális vonásokkal.

Ennek a sajátos rítusnak pedig nagyon is egyértelmű üzenete van: amikor ezt a játékot játsszuk, akkor teljes értékű emberek vagyunk. Mégpedig olyan értelemben, hogy be is tartjuk a normákat, mert felöltözve vagyunk, nyilvánosan történik ez, hiszen ott van az uram, ott vannak a komák, a kománék, a falu, nem bújunk el, ugyanakkor mégis próbáljuk azokat a létező vágyainkat egy kis időre bizonyos formában kinyilvánítani, kiélni és ezzel a világunkat megfogalmazni.

Az ön számára milyen faluként mutatkozik dr. Balázs Lajos vizsgálódásai nyomán Csíkszentdomokos?

– Az előbb említett világnak a különböző rítusok, közös tevékenységek jelentik a szabályok betartását, s ilyen szempontból azt hiszem, Csíkszentdomokos egy „rendes” falu.

A rendes szónak abban az értelmében, amit már Tamásinál is olvashattunk; nem azt jelenti föltétlenül, hogy tiszta, takaros, bár azt is jelenti, s még inkább jelenti, hogy szervezett, kiegyensúlyozott, s a kultúrának az örömet adó, játékot megadó része is pont úgy jelen van, mint az, ami a tragikumot kell hogy kiegyensúlyozza, elviselhetővé tegye.

A csíkszentdomokosi nemzedékek változnak, fiatalok vannak, új elképzelések, gyakorlatok alakulnak ki, de arról, hogy a huszadik század végén, a huszonegyedik század elején egy teljes értékű embereket magába foglaló falu milyen volt, hogy a „rend”-es emberek közössége, a „rend”-es, szabályozott és élhető világ milyen volt egy csíki faluban, erről Balázs Lajos munkája számot ad, ezért érdemes olvasnunk a továbbiakban is.

 

http://maszol.ro/szinkep/egy_rend_es_falu_erotikaja_2009_12_11.html

 

11 komment

Címkék: népszokások erotika néphagyomány élhető világ


2010.12.06. 10:44 örömlány

Megint a szerelemről

 

"Én mindig azt mondom, ha nem voltál igazán szerelmes, akkor nem értesz a világból semmit. Az emberek nyolcvan százaléka talán soha nem volt. És ez a szám nem túlzás..

Honnan tudod, hogy voltál, én nem vagyok biztos magamban…

Amikor szerelmes vagy, akkor a másikban való teljes feloldódást élheted meg.

 

Manapság a szerelem helyett alhasi gerjedelem van némi kebelbéli szimpátiával, ahogy ezt Szántai Lajos fogalmazta meg.

Ez nem a szerelem, pedig sokan azt hiszik, hogy az. A szerelem érdek nélküli, nem azért szeretlek, mert jó csaj vagy, nem azért, mert nekem adtad a Mercédeszedet. Nem azért, mert jól főzöl, vagy, mert jó vagy az ágyban.

Azért szeretlek, mert vagy. Még az sem kell, hogy te ott legyél.

Az érzés persze akkor tökéletes, ha mindkét félben ugyanolyan szinten jelennek meg az érzések. A szerelem szó jelentése csak magyarul érthető, de ehhez tudni kell, hogy az őseink olyan kifejezéseket, szavakat is használtak, amelyek értelmét már elfelejtettük. Ilyen szó a SZER maga is.

A Szer törvényt jelent, méghozzá az isteni törvényt. Gondoljunk bele, ebből fakad a SZER-tartás kifejezés is, ami minden vallás, szakrális alapja is! Megtartani az istentől való törvényt. Nem az embertől valót. Őseink, Árpád vezetésével, miután visszatértek Attila király örökségébe, szert ültek. A terület ezt követően kapta a Pusztaszer nevet, ma Ópusztaszerként sokan fel is keresik.

Az ötödik elem

A szerelem szó második tagja, az elem, ami pedig a legkisebb részt, az alapegységet jelenti. Minden régi nyelvben megtalálható, szinte ugyanebben a formában. Semmilyen más nyelve nem fejezi ki ezt a tökéletességet. Csak a példa kedvéért és nem sértve vele senki, de az angol Love = lóvé. Igaz durva az összehasonlítás, de jól szimbolizálja, hogy a mai világ a szerelemből is üzletet csinál.

De ha tovább gondoljuk, akkor rájöhetünk arra is, hogy magyar nyelvben használják egyedül azt a kifejezést, hogy, ha valaminek nem ismered a másik felét, akkor félsz tőle. Vagyis FÉL-ELEMBEN élsz. Ez nem belemagyarázás, ez így van. A ma embere mindentől fél, mert fél-elemben tartják, nem ismertetik meg vele a világ másik felét. De ezt hosszan lehetne ragozni, ha kicsit belegondol az ember könnyen beláthatja.

A világot felépítő négy vagy öt elem rendszeréről is lehet szó, amelyben az ötödik, a Szer-elem. Nem véletlen az újszövetség régi fordításaiban is azt mondják, hogy az Isten letekint az égből és így szól: „Ez itt az én szerelmetes fiam, akiben gyönyörködöm”.

Az Isten érzése, az maga a szerelmetesség. Belül a lelkedben, a szívcsakránál valami nagyon ég, egy égi-égő érzés jelenik meg. Isten úgy szereti az emberiséget, mint saját fiát, ezért küldi őt közéjük bizonyságul. A jézusi tanításnak ez a lényege! Ez a szerelemérzet, a szerelmetesség érzése. Új parancsot adok néktek, szeressétek egymást, ahogy én szeretlek benneteket!

A keleti bölcsek is azt tanítják: Amíg nem tapasztaltad meg a szerelmet, addig nem juthatsz el Istenhez.

Isten nem a szívéből teremtette a világot, hanem a köldökéből. Minden kultúra így szimbolizálja, a köldökből árad ki az a hatalmas nagy erő. Nem véletlenül a köldökzsinórral vagyunk összekötve édesanyánkkal, az ő pocakjában is, amikor még nem vagyunk ezen a világon.

De a születés után, a földi életünkben a szív, mint érzelemközpont az ember számára a legfontosabb. Ez jelzi, hogyan viszonyulunk a világhoz, a többi emberhez, és minden élőhöz. A szívet, amit rajzolni szoktunk, az őskultúrától mindenhol alkalmazzák, ugyanaz a jelentése; Szeretet-szerelem!"

Teljes cikk: Aradi L.

http://hu.ezo.tv/cikkek/hol-dobog-a-fold-szive-a-szer-elem-titka.html

 

7 komment


2010.11.14. 05:35 örömlány

Hírek

Figyelemmel kísérem a vörösiszap-katasztrófa híreit, átvettem egy bejegyzést, mert tetszik:

 

 

Rádió hírek, 

avagy a vörösiszap-hozadéka...

 

 2010. Magyar Tragédiáinak sora: májusban árvízek öntötték el az ország nagy részét. Nap, mint nap az árvízi hírek töltötték be a Magyar média adásait. Legények dolgoztak a gátakon, hej, de milyen legények! (No, erről persze kevesebbet szóltak a hírek!)

Árvíz, földcsuszamlások. Neem, nem, nekünk nem elég, alszik a magyar, tovább. Ébredni nem kíván, ébren álmodik.

---

Ősszel, mikor talán fellélegezhettünk volna, újabb csapás jelentkezett. Döbbenten hallottuk a hírt: Gátszakadás történt Ajkán a MAL Zrt. tározójában... elárasztotta a vörösiszap Devecsert, Kolontárt, Somlóvásárhelyt, a környék élővizeit, földjeit... Többen meghaltak, eltűntek a vörös áradásban...

Magyarok! Írjátok nagy betűkkel naptáraitokba azt az októberi napot... Nemzeti Gyász napja az. A Magyar Nemzet gyásznapja...

Igen, de megy az élet, folyik, mint a vörösiszap... figyelem a híradásokat: rendezvények, szüreti mulatságok, mintha mi sem történt volna, mintha nem halt volna meg néhány perc alatt egy országrész, mintha honfitársaink nem vesztek volna oda...

Figyelem a híradásokat: ellentmondóak...  Csütörtökön nem bírom tovább, menjünk Kolontárra..., alig ismeretség után felhívom Felvidéki Gyebnár Lacit... menjünk Kolontárra... kérdése: "Miért, mikor? - és nyavalygása: "Annyi dolgom lenne... " Tizenöt perc után jön a válasz: "Jó, menjünk!"

Devecser és Kolontár meghatározó "élmény" mindkettőnknek. A valóság... Szomorú, döbbenetes, fájdalmas, könnyeket fakasztó...

Kedves pillanat, mikor 12-13 éves fiúk "idegenvezetőinkké" válnak... és ismerik Vargabét, és a többi nemzeti zenekart...

Gyors és lényegretörő egyeztetés a helyi segélyközpont vezetőjével...

Hazatérvén a fagyos és fájó döbbenet alig akar engedni... indul a munka, a szervezés.

Egy közösségi oldalon egy ajkai fiatalra bukkanok, együttműködő, segítőkész: Ferenczi Gergely Szergey.

Kérem és habozás nélkül segít.

Napokkal később Ő kér segítséget: "A rádiónk szeretne egy segélykoncertet a katasztrófa áldozatai javára, lennétek a fővédnökei?" A válasz: "Igen."

"Nevem: Ferenczi Gergely, az RmR Rock Rádió Tulajdonosa vagyok.

A rádiónkat 2009-ben alapítottuk meg, de mire kezdett volna beindulni, kaptunk egy feljelentést ami 21 millióról szólt és úgy gondoltuk, hogy a rádiót bezárjuk. Meg is tettük, de nem bírtuk tovább, mint háromnegyed év, ezért 2010-ben a megyeri Sör olimpia hatására újra elindulásra bírtuk a rádiót és tagjait. A Rádiót idén már csak én viselem nevemen a Nemecsek Nevű kollégám tulaj társam nem ér rá ilyennel foglalkozni. A Rádió idén sok-sok sikernek örvendhet, új oldunk van és készül a saját szerver gépünk is, ami közel 40 ezer lelkes hallgatónak fog helyet adni, egyenlőre csak neten:( . Az új tervünk az, hogy egy stúdiót hozzunk létre. Folyamatosan keresünk helyet de eszméletlen árak vannak. A Rádiónkat próbáljuk egyesületté alakítani, reméljük sikerülni fog a tervünk. Megteszünk mindent azért, hogy Ajka ÉS környékének legyen mit hallgatni a kocsiban, a vásárlásnál, az utcán, buszon.

Üdv:Ferenczi Gergely Szergey"
Tulaj,médiavezető

 A fiúk lelkesek, tettrekészek, elhivatottak...

A koncert ugyan elmarad, a lelkesedés nem.

Szergeyt felveszem az Ősi Pálos Testvériség munkacsoportjába, érdeklődő, segítőkész. Meghívom  a Szent Korona Alkotmányozás csoportjába, aktív... A helyesírás nem az erőssége... lehet, hogy diszgráfiás... ám lelkes, tiszta, egyenes, őszinte, - teli vagánysággal.

Ötlet: Az üres adásidejében adjon a Rádió Szent Korona alkotmányozással és az Ősi Pálos Testvériséggel kapcsolatos híreket. Tetszik neki...

Szergey álma, nagy és jó rádiót csinálni, sok-sok hallgatóval, no meg itthon magyarként, egyenlő esélyekkel élni, dolgozni... tájékoztatni a hallgatókat a valóságról. Jó ember, jó név: csillagnak való...

Szeretem. Szeressétek! Őt is, de a Rádióját mindenképp!

 

 "Merjünk nagyot álmodni!" - szólt egyszer a kormányzat jelmondata. Neeem. Azt mondom: merjünk ébren lenni! Szembesülni múltunkkal, jelenünkkel és a jövőnkkel -, mely rajtunk múlik. Rajtam, Rajtad, Rajta, rajtunk, Rajtatok,  nem  Rajtuk!!

Technikai tájékoztatás:

Weben is elérhető a Rádió, címe: www.rmrradio.hu/
E-mail: rmr@rmrradio.hu
Telefon: 06-30-346-7287
Msn, személyes ügyintézés, Szergey: skinett@citromail.hu
Msn2, a Rádióé: rmr@hotmail.hu

Hallgatási linkek:

ELÉRHETŐSÉG: http://91.121.134.23:8000/rmrradio2.mp3
WINAMP, VAGY VLC MEDIA PLAYEREKHEZ: http://91.121.134.23:8000/rmrradio2.mp3.m3u
ALTERNATÍV ZENE: http://91.121.134.23:8000/rmrradio2.mp3.xspf

Élőadás: minden nap, 15:00-tól 18:00-ig.
Auto Dj: nem üzemel.
A délelőtti műsor: Ősi Pálos Testvériség hírei, Szent Korona Alkotmányozás hírei,  mp3 formátumban található, reggel 8-től 11-ig, minden hétfőn.

Facebook csoport, ami nyílt:

http://www.facebook.com/home.php?sk=group_163588646993982&ap=1

RMR Like : http://www.facebook.com/pages/Ajka-Hungary/RMR-Rock-Radio/156965700993012

Ősi Pálos Tesvériség a Facebook-on:

http://www.facebook.com/home.php?sk=group_161505347223494&id=162747480432614#!/group.php?gid=120266208028588

 

1 komment

Címkék: katasztrófa vörösiszap kolontár


2010.11.10. 12:14 örömlány

A szeretkezés világnapja?

November 10-e a Szeretkezés Világnapja, állítólag.

 Az erotika a művészeteknek a legprűdebb korokban is témája volt. A Bibliától a Dekameronig, a klasszikusoktól a kortársakig fel-felbukkan a férfi-nő testközeli kapcsolata. 

Nos, ennek örömére egy kis nemzetközi kitekintő:

 


 Dobrovits Mihály
SZEX ÉS ISZLÁM
Elektronikus kiadás: Terebess Ázsia E-tár

Csók és csador

Van valami kettősség abban, ahogy az európai ember az iszlám világ nőihez viszonyul. Egyfelől szinte mindenki meg van arról győződve, hogy az iszlám világban a nőket lelketlen tárgyaknak tekintik, ami természetesen nincs így; másfelől ha csak meghallja az európai, s főként férfi, azt a szót, hogy hárem, egyből a csodák birodalmában érzi magát. Ó, ti odaliszkok, ó, ti Zulejkák! Ám a háremek nem létező titkos gyönyörei helyett az iszlám világban lényegesen prózaibb a szexuális élet.

A legrosszabbul az iszlám nők közül kétséget kizáróan azok jártak, akik hárembe, különösen pedig ha uralkodó háremébe kerültek. 1616-ban például azért végezték ki Dzsahángír indiai nagymogul (1605-1627) egyik háremhölgyét, mert egy eunuchhal csókolózott. De nem értek dicsőbb véget azok a megunt isztambuli háremhölgyek sem, akiket az egyébként az első reformszultánnak tartott III. Ahmed (1703-1730) egyszerűen a Boszporuszba fojtatott. Nem jártak jobban a háremek mindenható gazdái sem. A világbíró török szultánok minden hárembeli látogatását feljegyzésekben rögzítették, s amíg a nagy hatalmú szultáni anyák éltek, az ő jóváhagyásuk kellett a kiválasztott hölgy felkereséséhez, akit innentől kezdve társnői irigysége követett mindenhová. A legjobban még azok jártak, akiket a háremből férjhez adtak valamely előkelőséghez. A nagy többséget azonban nem várta több, mint a szürke cselédsor.

A mindennapok szexualitása

azonban távol áll ettől. Az iszlám jog, a saría ugyan elvben lehetővé teszi, hogy a férfi négy törvényes feleséget tartson, illetve férfiként közeledjen a házában élő rabnőkhöz, ám ennek anyagi és fizikai terheit gyakorlatilag alig valaki tudja vállalni. A közel-keleti poligámia jószerivel éppen olyan fikció, mint a nyugati monogámia. Az iszlám világban élő családok zöme monogám, illetve csak akkor egészül ki második feleséggel, ha az első inkább lenne nagymama, mint asszony. Kivételt ez alól jószerivel csak a gazdag, Öböl menti olajországok képeznek, ahol ma is divat két, egy fehér és egy fekete, feleség tartása. Maga az iszlám elviekben csak a heteroszexuális, házastársi kapcsolatokat ismeri el szabályosnak, a gyakorlatban azonban ez alól jócskán van kibúvó. Az Öböl-országokban, de általában az arab világban meglehetősen gyakori a homoszexualitás, amit az iszlám világban Lót bűnének tartanak. Előfordulhatnak alkalmi kapcsolatok, létezik a prostitúció is. Ez utóbbi létjogosultságát éppen az adja, hogy bár megnősülni elvben könnyű, s kötelező is, ha valakit nem jegyeztek el gyerekkorában, a gyakorlatban hihetetlenül nehéz társat találnia. A menyasszonyváltság és a lakodalom költségei ugyanis magyar pénzben milliókban mérhetők, s ezt a legtöbb iszlám országban a mai napig be is vasalják; de ha a menyasszonyváltságot meg is ússza valaki, a két-háromszáz fős lakodalmat nem kerülheti ki semmiképpen. Ráadásul éppen a legszegényebb és legelmaradottabb vidékeken külön üzletággá fejlődött a házasság. Egész családok remélik jövőjük megalapozását leányuk sikeres kiházasításától, hogy az így kicsikart pénzt szinte azonnal el is költsék a fiuk megházasítására. A muszlim esküvő legérdekesebb sajátossága, hogy voltaképpen a házasulandó felek nélkül zajlik. Bár elméletben a menyasszony beleegyezése nélkül nincs esküvő, őt a szokások szerint apja vagy a fivére képviseli. Még érdekesebb, hogy adott esetben a vőlegény is képviselhető. Dél-egyiptomi családi ismerősünkkel esett meg még ötvenes évekbeli diákkorában, hogy egyetemi vakációjáról arra ért haza: már házas ember.

A tilalmak száma

a szexualitás nyílt vállalása mellett lényegesen magasabb, mint az a mai Nyugaton megszokott. Ezek legelsőbbike a meztelenség tilalma, ami az egyneműek között is érvényes. Az iszlám hagyomány szerint a férfiak esetében a köldök és a térd közötti rész az, amelyet idegenek előtt feltétlenül el kell takarni. Ez a szabály még a közös fürdőkre is kiterjed. Itt ágyékkötőt vagy legalábbis tiszta alsónadrágot illik viselni. Ugyenez vonatkozik a muszlim nőkre egymás között. Elvben ők is csak a köldök és a térd között eltakarva mutatkozhatnak egymás társaságában. Apja, testvére és a vele szemben házasságképtelen férfi hozzátartozói előtt a muszlim nő hátát és a hasát köteles még eltakarni (tehát például szoptathat), az összes többi, vele elvben házasságképes férfiak, továbbá minden nem muszlim férfi és nő előtt a keze és általában az arca kivételével mindent el kell takarjon. Ez alól a szabály alól csak az orvosi kezelés adhat kivételt. Legalább ennyire fontos, hogy a muszlim nő fedetten sem mozoghat kihívóan, idegenek előtt nem mutatkozhat felékszerezve, illetve lépéseivel nem kelthet zajt. S elvben csak a férfiak mögött s az út szélén járhat.

Mindezeknek a parancsolatoknak elvben éppen az az oka, hogy a női test látványa maga jelentené a szexuális kihívást. Az iszlám szigorú és könyvízű szabályainak sora tehát éppen arra vonatkozik, hogy ezt a kihívást semlegesítse. Ebből a szempontból az iszlám lényegesen realistább a többi világvallásnál. Semmi kivetnivalót nem lát a nemi vágyban, illetve az ilyen örömökben, feltéve, hogy azok kielégítése nem a "természet ellen" történik, illetve nem akadályozzák meg az esetleges fogantatást. Ezzel együtt számos tabut is tiszteletben kell tartaniuk a muszlimoknak. Tilos például házaséletet élni a ramadáni böjtben, illetve zarándoklat alatt. Szintúgy tilalmas a meditációra emlékeztető vallásos elvonultság (itikáf) során. Ugyanígy tartja az iszlám a hagyományos, Nyugaton is ismert tabukat is (gyermekágy, menstruáció stb.). Ugyanakkor az indok nélküli önmegtartóztatást (ílá), ha az a négy hónapot meghaladja, a házasságot megszüntető oknak tartja. Szintúgy tilos, ha a férfi többnejűségben él, az éppen kedvelten kívül a többi feleséget elhanyagolni. A feleség viszont szintén nem térhet ki alapos indok nélkül a férje közeledése elől. Az iszlám sajátossága, hogy elméletben a házasságon belüli szexuális kihágásokat is büntetni rendeli, s a megfelelő büntetés nélkül a házaséletnek szünetelnie kell. Van néhány olyan testi hiba és betegség is, amely bármely fél esetén válóoknak számíthat. (Ezenkívül az asszony kérheti a válást, ha a férfi a feleség beleegyezése nélkül legalább egy évig távol van, még akkor is, ha a feleségét eltartja. Ugyanez vonatkozik a három évre vagy annál hosszabb börtönbüntetésre ítélt férjekre. Az ismeretlen helyen tartózkodók esetén négy év türelmi időt szab a saría.)

Ami a konkrét szexuális életet illeti, ez természetesen nagyjában és egészében ugyanúgy zajlik, mint bárhol másutt. A különbség az, hogy a muszlim hívő számára ez éppen úgy a vallásgyakorlat (ibáda) része, mint mindennapjai bármely cselekedete. Erre is vonatkozik tehát az a szabály, hogy a hívő (illetve a pár) tudatos elhatározással (nijja),

isten nevével a száján

köteles cselekedni. S aki vallásos, ezt be is tartja. Még általánosabban követik azt a szabályt, amely a magömlés után mind a két fél számára teljes testi fürdőt ír elő. Ennek legalább a legközelebbi imára hívás (ezán) kezdetéig meg kell történnie. Tisztátalan állapotában a hívő el van tiltva az evéstől, ivástól és dohányzástól. Ezt szinte mindenki betartja. Éppen ezért van az, hogy az iszlám hagyomány különösen pártolja a pénteki közösségi ima előtti szeretkezést, mivel így a hívők testiekben tisztán és vágyaktól mentesen figyelhetnek az imára. (A pénteki közös ima az egyetlen, ahová elvben a nőket is elvárja az iszlám. ők egyébként otthon imádkoznak, bár természetesen máskor sincsenek a mecsetekből kitiltva.)

Ami magát a nemi aktust jelenti, az iszlám - szemben a keresztény hagyománnyal - nem fogja sovány kosztra híveit. Magától értetődőnek vesz olyan dolgokat, mint például az előjáték és a női orgazmus, amelyekre még egy évszázaddal ezelőtt is bűnös vágyként tekintettek volna Nyugaton. Ugyanakkor alapvető szabályként tartja, hogy a fogamzás gátlása minden esetben tilos. A házasság alapvető célja amúgy is a gyermekáldás, így a hívő muszlim nem zárkózhat el az elől, ha Allah gyermekkel kívánja megáldani kapcsolatát. Az iszlám felfogás szerint a fogantatás, lévén a lehetőség és a valóság között iszonyatos aránytalanság, úgyis inkább Allah, s nem az ember műve. Éppen ezért szigorúan tilos az orális vagy az anális közösülés. Ez utóbbi, történjék bár férfi és nő között, homoszexuális aktusnak számít, amelyet az iszám halállal rendel büntetni. A valóságban azért - főként az arab világban - meglehetősen elterjedt gyakorlatról van szó, amely nemcsak férfiakat, de nőket is érint.

Ha össze akarjuk foglalni mindazt, amit az iszlám a férfi-nő kapcsolatról s még inkább a szexualitásról tart, egy dolgot mondhatunk. Amit nem érthetünk meg, az nem az, hogy mi a nők szerepe. A XX. század végén élő nyugati számára sokkalta kevésbé érthető az érzelmek teljes hiánya. Az iszlámnak a szexualitásról alkotott fogalmaiban ugyanis nem a fizikai kizsákmányolás lehetősége az elvetendő. Ezt maga az iszlám is tiltja. Sokkalta inkább hiányzik számunkra egy fogalom. Az, ami a mi felfogásunk szerint a házastársakat igazán házastársakká teszi: a szerelem. Az iszlám rendszere erről mit sem tud - éppen ezért marad meg számunkra a könyve szerint értett iszlám igazi falanszterként.

 

Élet a fátyol mögött

Nyugaton a lehető legvadabb tévképzetek élnek a muszlim nők helyzetéről. Pedig ők nemcsak hogy nem követelik a hagyományos szerepek alóli felszabadításukat, de egyre határozottabban tiltakoznak ez ellen. Európában is egyre több muszlim lány fordít hátat a modern életmódnak s öltözik be a hagyományoknak megfelelően. És ezt igen gyakran a szüleik kifejezett tiltása ellenére teszik.

Az egységes iszlám világ

éppen úgy fikció, mint az egységes nyugati világ. Jóval több, mint évezredes története során irdatlan területen terjedt el és számtalan irányzatban él ez a vallás. Ezen a területen belül pedig sokkal nagyobbak a civilizációs különbségek, mint Nyugaton. Ezeknek a különbségeknek csak részben oka az európaiak behatolása. Létrejöttük alapvető magyarázata a vallásban keresendő.

Eltekintve a síitáktól, az iszlámban nincs papság és egyházszervezet. Következésképpen a végtelenül egyszerű dogmatika és a szigorú életmódszabályok mellett minden közösség szabadon gyakorolhatja a maga úzusát. Ennek alapja az, hogy a Korán, amelyben a muszlim nemcsak a szent könyvet, de magát a testté lett isteni igét látja, nemcsak hitbéli, de életmódbeli és jogi kinyilatkoztatásokat is tartalmaz. S arra, hogy ezeket hogyan értse és gyakorolja, egyszer s mindenkorra való örök példaadást lelhet annak a közösségnek a gyakorlatában, amely tanúja volt a kinyilatkoztatásnak. A próféta és a társai által létrehozott mekkai és medinai közösség gyakorlata (szunna) tehát élő hitforrás a számára. A hittudósi vélemények kikérésére és saját gyakorlat kialakítására csak olyan esetekben van szükség, amelyekről ezek nem rendelkeznek. Az útmutatások pedig, emberi vélelemre alapultak lévén, ellentmondhatnak egymásnak. A valós helyzet tehát az, hogy jelenleg két iszlám országban akár egymással homlokegyenest eltérő módon vélekedhetnek ugyanarról a kérdésről.

Ami a két nem viszonyát illeti,

ebben a kérdésben éppen annyi eltérés figyelhető meg, mint bármelyik másban.

Ellentétben a nyugati közvélekedéssel, a nők az iszlám szerint éppen olyan lélekkel bíró emberi lények, mint a férfiak. Éppen a boszorkányperekkel terhes, XVI-XVII. századi európai közgondolkodás hirdette a nők lelketlen és eleve alacsonyabb rendű voltát. Van azonban néhány olyan szabály, amely látszólag megerősíti ezt a félreértést. Az első, hogy az iszlám szigorúan ragaszkodik a két nem elkülönüléséhez (taszattur). S ezt a szabályt maradéktalanul keresztül is viszi. A két nem nemcsak öltözetével különül el egymástól, hanem voltaképpen két szférában él: a férfiaké a nyilvánosság szférája, míg a nőké az otthoné és a családé. Bár a hagyomány a szexuális vágyak kordában tartásának eszközeként magyarázza azt a szabályt, hogy a nők csak lefátyolozottan jelenhetnek meg a nyilvánosság előtt, többről van szó. Fátyluk, ha jelképesen is, az otthon négy falának biztonságát jelenti a férfiak uralta térben. Ha a muszlim nő ismét visszakerül saját nemének terébe, már nem viseli. Ez az elkülönülés visszafelé is teljes, hiszen idegen férfi soha nem pillanthat be egy muszlim otthon mindennapjaiba.

A második a nő vagyoni és jogi helyzete. Az iszlám vallási jog, a saría szerint a nő jogképes, örököl és szabadon rendelkezhet minden vagyonával. Ha az első szabály megfelelt az antik világ felfogásának is, amely a nőt és a családot szigorúan a res privata kategóriájába sorolta, ez túlmegy rajta. A klasszikus görög és római társadalmakban a nők vagyonával ugyanis férjük vagy gyámjuk rendelkezett. Sőt egészen a XIX. századig a nyugat-európai asszonyok vagyonát is a férjükéhez csapták. Két kikötés azonban van: a nő öröklési joga kisebb, mint a férfiaké (elhalt szülei után egy leány maximálisan fél részt, több leánygyermek maximálisan kétharmad részt örökölhet, ha nincs fivérük), továbbá, hogy vagyonát általában nem közvetlenül, hanem ágens útján kezeli. Ez lehet ugyan a férje, de nem kötelezően van így.

A nők része nem csak az örökléskor kisebb: egy muszlim férfi tanúvallomásával két muszlim nőé ér csak fel. Igaz, a saría-bíróságok előtt keresztény vagy zsidó egyáltalán nem tanúskodhat muszlimok ügyében.

Ami a művelődést illeti, a legtöbb muzulmán vidéken természetes, hogy - legalább a Korán olvasásának a szintjén - a lányokat is iskolázzák. Számos országban, még a vallásilag szélsőségesen bigott Buharai Emirátusban is természetes jelenség volt a tanítónő, leggyakrabban a falusi mulla felesége vagy lánya. Az iszlám egyébként nem tiltja a nők művészeti vagy tudományos tevékenységét, sőt azt sem, hogy politizáljanak.

Az európai gondolkodás számára leginkább elfogadhatatlan azonban

a muszlim házasság

intézménye. Az iszlám jog, a saría engedélyezi a többnejűséget. Igaz, ennek jócskán vannak gátjai. Egyfelől anyagiak, hiszen a muszlim férfi nem pusztán eltartani köteles feleségét, de erről a képességéről még a házasságkötés előtt bizonyságot kell tennie, mégpedig nemcsak jegyajándék formájában, hanem kellő kaucióval (mahr) is. Ez utóbbi szolgál biztosítékul a nőnek esetleges özvegysége vagy esetleges eltaszíttatása esetére. Ez utóbbi, a válás (talák) a férfi kizárólagos joga. Igaz, hacsak nem tud rá alapos indokot adni, nemcsak a kauciót veszíti el, de az "arcát" is a társadalom előtt. A válás viszont bizonyos szabályok szerint érvényteleníthető. Ekképp érthető, hogy az iszlám világban is a monogámia a legelterjedtebb.

A házasságkötés formája is eltér a nálunk megszokottól. Az iszlám házasság ugyanis szigorúan magánjogi aktus. A házassági szerződés megkötésekor elegánsabb, ha a menyasszony a diszkrét távolból, képviselője útján nyilvánítja ki beleegyezését. Rabszolganő feleséggé tételéhez pedig semmilyen külön jogi procedúrára nincs szükség.

A valóságos helyzet

azonban sokkalta változatosabb, mint a saría. A nők helyzete már korábban is más és más volt országonként. A modern kor hatására a differenciálódás még tovább ment. Igaz ugyan, hogy a legtöbb iszlám országban - ott is, ahol átvették a nyugati büntető- és polgárjogot - a saría a házassági és családjog alapvető forrása, de történtek lépések a nyugati családjog bevezetésére is. Legtovább Törökország ment el, ahol a svájci családjogot használják.

Mindezeknél érdekesebb, hogy miért tapasztalható e folyamatok visszája. A muszlim nők ugyanis nemcsak hogy nem követelik a hagyományos szerepek alóli felszabadításukat, de egyre határozottabban tiltakoznak ez ellen. A török egyetemeken évek óta folyik a vallásos lányhallgatók részéről a hagyományos női viselet jogáért vívott küzdelem. Kiemelkedő szerepet játszottak a nők az iráni iszlám forradalomban, s Khátamí elnök is csak a túlzó tilalomfák megszüntetését ígérte, nem a saría eltörlését. Mi több, akár Törökországban, akár az arab országokban, de még Európában is egyre több muszlim lány fordít hátat a modern életmódnak s öltözik be a hagyományoknak megfelelően. És ezt igen gyakran a szüleik kifejezett tiltása ellenére teszik.

Ez az

iszlámba menekülés

lényegesen több, mint egy múló divat. A modern életforma kihívásaitól és frusztrációitól akarnak megszabadulni azok, akik ezt választják. Még akkor is, ha a fentiekben kifejtett vallási szabályok néhol bornírtak, különösen, ha szándékosan a modern élet ellen akarják őket fordítani. (Miközben a világ a tálibok cselekedeteire figyelt, súlyosabb precedenssel álltak elő az Emirátusokban, ahol előbb felmentettek, majd halálra ítéltek egy tizenhat éves Fülöp-szigeteki cselédlányt, Sarah-t, aki megölte hetvenéves munkaadóját, aki testileg közeledett hozzá. A nemi erőszaknak ellenállni természetesen jogos önvédelem az iszlámban is. Ha azonban a rabnőkre vonatkozó paragrafust tartjuk szem előtt, egészen más helyzet áll elő. A lányt végül negyvenezer dollár vérdíj lefizetése ellenében egy év börtön és korbácsolás után engedték el.)

Az extrém esetektől eltekintve azonban a hagyományos szabályok alkalmazása gyakran kedvezőbb lehetőségeket nyújt a nőknek, mint az erőltetett modernizáció. Ez az utóbbi ugyanis arról beszél, aminek lennie kéne, a saría pedig arról, ami valósan létezik. Elismeri a nőknek azt a jogát, hogy ha akarnak, akkor feleségek és anyák legyenek elsősorban, és felmenti őket a munkaerőpiacon való kényszerű megjelenés alól. Lényegesen könnyebben vezeti rá a fiatalokat nemi szerepeik elsajátítására, anélkül, hogy kudarcok sorozatát kellene kockáztatniuk. Mivel az iszlám sosem tagadta a házasélet örömforrás voltát, nem volt szükség szexuális forradalomra. Tekintve, hogy a vallás szabályai erre is kiterjednek, a felvilágosítás és információ tekintetében lényegesen természetesebben állnak e kérdéshez, mint Nyugaton. Különösen fontos ebből a szempontból, hogy a leendő házasfelek találkozásának elvi tilalma mellett a két fél általában jól ismeri egymást, igen gyakran gyermekkora óta. A modernebb országokban gyakori a szabad párválasztás is, amikor a szülők a gyermekek akaratát követve kéretnek meg valakit. Amellett, a stabil családrendszer okán gyakorlatilag mind a két fél kész életsémával megy neki a házasság érzelmi és gyakorlati részének. Gond akkor van, ha az iskolázottsági fokok eltérése folytán a nő konzervatívabb, mint a férfi, s ezért azt archaikusabb életmódra kényszeríti. A fordított eset lehetetlen, hiszen iskolázott lányt semmi pénzért nem adnak műveletlen férfihoz. Ha a dolgok valamiért nem mennének, akár azért, mert a felek nem illenek össze, akár pedig azért, mert a férj még inkább lenne férfi, míg az asszony már inkább nagymama, akkor a saría még mindig ad egy esélyt. Mielőtt felháborodnánk

a többnejűség lehetőségén,

fogjuk fel ezt inkább úgy, mint a nyugat-európai válás egy szelídebb formáját. A háremek mindig ritkák voltak, és ma már gyakorlatilag nem léteznek. Ugyanakkor a többnejűség lehetővé teszi, hogy egy férfi úgy alapítson másik családot, hogy az elsővel is megmaradjon a kapcsolat. Az iszlám e ponton nem tesz mást, mint hogy törvényesíti azt a gyakorlatot, amelyet a Nyugat bűntudattal követ. Ehhez persze az első feleség beleegyezése szükséges, de általában ez automatikus. Sőt előfordul, hogy az első feleség maga beszéli rá a férjét erre a lépésre. S bár a második feleség helyzete általában nem könnyű, de lényegesen jobb, mint azoké az európai nőké, akik vagy nős emberek szeretőiként, vagy pedig családok szétrombolóiként élnek. Sőt némelyik arab országban kifejezetten a független női egzisztencia megteremtésének egyik lehetséges módja lett ez.

Mielőtt ezek után arra gondolnánk, hogy muszlim családot alapítunk, tisztáznunk kell ennek a hátrányait is. Ha nem igaz a nők jogfosztottsága, lényegesen fontosabb

a személyiség és az életmód

szabad alakításának lehetetlensége mind a két nem számára. A muszlim, aki vallásának alaptétele szerint átadta magát az isteni akaratnak és a parancsolatoknak, valóban megszabadul az egyéni döntések kockázatától. Cserébe azonban el kell hogy fogadja az egyénisége és a szabad akarata korlátozását. Az iszlám családjogra ez éppúgy érvényes, mint bármi másra. A gondosan körülbástyázott életmódpályák mögül ugyanis lassan-lassan kiölődnek az emberi kapcsolatok. A tálibok, illetve az ultrafundamentalisták viselkedésében ugyanis a lehető legkevésbé szabad nőgyűlöletet látnunk. Sokkalta jellemzőbb rájuk a levitizmus, a szabályok túlzásba vitele, amely már nem egy magatartásmintát, hanem bármiféle magatartásminta hiányát igyekszik leplezni. Ha úgy tetszik, kisebbségi komplexust, amely a kihívások és a válaszlehetőségek nem adekvát voltából fakad. Jelen esetben a modern világ és a hagyományos értékrend túl drasztikus összecsapását kell az okok között látnunk. A XXI. század iszlámja azonban valószínűleg már túllép ezeken a kínokon.

 

20 komment

Címkék: szeretkezés világnapja


2010.10.08. 10:32 örömlány

Titkomat megosztanám...

 Uraim!

Játsszunk...

Aki -igazoltan - befizeti havi jövedelmének 10 %-t Kolontár Önkormányzatának ‎"KOLONTÁR ADOMÁNYSZÁMLA: 11748090-15427298-06540009" OTP bankszámlájára - annak bemutatkozom.

Aki - igazoltan - befizeti egyhavi jövedelmét Kolontár Község Önkormányzatának ‎"KOLONTÁR ADOMÁNYSZÁMLA: 11748090-15427298-06540009" OTP bankszámlájára - Vele szeretkezni is hajlandó vagyok.

Aki - igazoltan - befizeti egyévi jövedelmét Kolontár Község Önkormányzatának ‎"KOLONTÁR ADOMÁNYSZÁMLA: 11748090-15427298-06540009" OTP bankszámlájára - Vele többször is.

Nos?

Ki kezdi?

A JÁTÉKOT BEFEJEZTEM.

 

40 komment

Címkék: titokmegosztás adomány kolontár községnek


2010.09.29. 08:45 örömlány

A férfi zsákmányszerzési hajlandóságáról

 

Az érdeklődési szint, az a mérő, mely megmutatja, hogy

-         Te mennyire érdeklődsz egy bizonyos úriember iránt

-         Ő mennyire érdeklődik irántad.

3 komment

Címkék: vadászat zsákmány hódítás szexuális érdeklődés


2010.09.27. 12:34 örömlány

Szerelem-szerelem hátán

 Nos, eddig panaszkodtam...

6 komment


2010.09.23. 06:49 örömlány

A nagy találkozás

 Megtörtént.

Találkoztunk.

Gyönyörű. Lelkileg, szellemileg, fizikailag.

Azonos hullámhossz első pillanatban.

Mikor említést tett a családjáról, önkéntelenül felsóhajtottam. Önleleplezés felsőfokon. Gyorsan korrigáltam, gratulálva a szép családhoz.

Ez van. Plátói marad. Ilyen az én szerencsém... 

12 komment

Címkék: szerelem szeretet szeretkezés nélkül


2010.09.20. 06:41 örömlány

A mese él

 Írtam már egyszer: jó hírem van, a mese valóság...

13 komment

Címkék: mese szerelem szeretet szelíd kurva harag szerekezés


2010.09.17. 05:22 örömlány

Árulkodó jelek?

 

A maszturbáló férfi nem az, aki alkalmanként vagy szükségből önkielégítéshez folyamodik, hanem az, aki felnőtt férfi létére szexuális vágyát a normális nemi élet helyett rendszeresen maszturbálással elégíti ki. Párra nem igazán vágyik.

A maszturbáló férfi szexuális-egoista,

14 komment


2010.09.15. 05:51 örömlány

Titok - megosztva

 Titok csak az, amelyet Te ismersz egyedül... 

 

3 komment

Címkék: mosoly titok röhögés megosztás


2010.09.09. 01:02 örömlány

Kurvából lesz a legjobb feleség?

Szól a mondás...

(Vagy feleségből a legjobb kurva? :D)

Vajon van-e igazság benne?

80 komment

Címkék: álmok kurva feleség megvalósítás megvalósulás termés teremtés


2010.09.07. 12:18 örömlány

Vers: Ballada a kettős erkölcsről

Kiss Judit Ágnes:

Ballada a kettős erkölcsről

 

Ha kisfiúnak buzog túl a nedve,
mely testdúló szeretkezésre vár,
"a kis kakas" ­ mondják rá kedveskedve ­
"no lám, miből lesz a cserebogár".
Ám, bakfislány, ha ágyba hajszol véred ­
(megbocsáss, most csúf lesz a szavam) ­
"a kis lotyó" ­ zuhan rád az ítélet ­
"mi lesz, ha máris baszhatnékja van?"

Dicső macsó nevet nyer el a férfi,
ha kétértelmű minden mondata,
s a rossz nyelvektől akkor sincs mit félni,
ha minden éjjel más nőt visz haza.
De hogyha nő mer szabadosan élni,
s nem csak célozgat arra, mit akar:
"akármit el tud csípőn alul érni,
vagy egyszerűen baszhatnékja van."

Ha öregembert űz a gerjedelme:
"Istennek hála, jól tartja magát!"
Ha vénasszonyt: "na nézd, a csúf cemende,
ha nem vigyázol, becsusszan alád!"
S ha egy vers feszül az erotikától:
"Beh költői, és milyen férfias!
Hogy nő írta?... hát... hümm... igazán bátor
kimondani, hogy baszhatnékja van."

Felség, megadom magam kényre-kegyre,
vétesd fejem, ha nincsen igazam:
a férfi vágyik testi szerelemre,
a nőnek meg csak baszhatnékja van.

 

/A szerző időszerű dolgai a honlapján: http://www.kissjuditagnes.hu/aktualitas.htm

blogja: http://kissjuditagnes.blog.hu /

1 komment


2010.09.06. 13:00 örömlány

A férfi-nő kapcsolat elégséges szintjéről

Kértétek, írjak arról, milyen is szerintem  az elég jó  (v. pont jó) férfi-nő kapcsolat.

Megszületett:

 

33 komment

Címkék: választás férfi szex szerelem kapcsolat szeretkezés


2010.09.05. 09:20 örömlány

Milyen Békát csókolnék?

Elárulom:

12 komment


2010.09.05. 09:05 örömlány

18+

 

Gyöngyszem...

Szakszövegek írása közben olvasgatok, nézelődök... A masszázsblog egyik kommentjében leltem erre a tüneményre.:) (Egy gond van vele: még az orgazmus közelében is képes "kinézni" a kamerára... de azért sok szép "fogás" látható.)

Urak!

El tudjátok ezt képzelni fordítva?

És kölcsönös aktivitással?

 

9 komment · 1 trackback


2010.09.04. 04:00 örömlány

A mesékben élő lelkű leány

"Nagy kincs ám a mesékben élő lelkű leány!" - ezt idéztem egyszer egy kommentben.

Jó hírem van! A mese él, létezik, valóságos.

Tapasztaltam. Nem hiszem, tudom. (Így vagyok az Öreggel is.)

Amikor olyan gyümölcsök érnek be, amelyekről nem is tudtad, észre sem vetted, hogy a fán vannak, akkor igen, a mese valóság.

Mindannyiunk élete tündérmese. A Tiéd is, hisz egyek vagyunk.

 

Lassan befejezem ezt a blogot. Van még néhány dolog, amit szeretnék megosztani Veletek, azokat még megírom... Talán csattanó is lesz a végén. Remélem, hiszem, vagy tudom? :)

 

 

22 komment